ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

درنخستین جلسه کمیسیون راهبردی فناوری اطلاعات کشور دربعدازظهر دوشنبه، مقرر شد که اعضا در جلسه بعد این کمیسیون، چند کارگروه تخصصی کلی در زمینه ‪ ،IT‬برای این شورا پیشنهاد دهند تا در مورد آنها به جمع‌بندی برسند.
کمیسیون راهبردی فناوری اطلاعات، زیرمجموعه شورای عالی فناوری اطلاعات است که در آذرماه ‪ ۸۴‬تشکیل آن طبق ماده چهار وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات، به‌عنوان متولی امر توسعه ‪ IT‬در کشور، به تصویب مجلس رسید.
شورای عالی فناوری اطلاعات با حضور ‪ ۱۱‬وزیر، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، رییس کل بانک مرکزی و شش نفر از متخصصان فناوری اطلاعات خارج از دولت، هر سه ماه یک بار به ریاست رییس جمهوری تشکیل جلسه می‌دهد که اولین جلسه آن در بهمن‌ماه ‪ ۸۴‬تشکیل شد.
طبق اساسنامه این شورا، یک کمیسیون راهبردی نیز با عضویت ‪ ۱۴‬معاون فناوری اطلاعات و یا معاونان نزدیک به این وظیفه در دستگاههای حاضر در شورای فناوری اطلاعات و سه کارشناس خارج از دولت برای تعیین کارگروههای تخصصی دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات و وظایف آنها تشکیل خواهد شد که نخستین آن امروز (دوشنبه) تشکیل شد.
دراین جلسه معاونانی از ریاست جمهوری، وزارتخانه‌های صنایع و معادن ، کشور، دفاع، اطلاعات، آموزش و پرورش، اقتصاد و دارایی، رفاه، بهداشت و ارتباطات و فناوری اطلاعات و چند کارشناس ‪ IT‬دانشگاهها حضور داشتند.
دستور جلسه معارفه اعضا و تشریح وظایف، تعیین و تثبیت زمان برگزاری جلسات بعدی، مرور برنامه‌های آتی، تعیین و تصویب کارگروههای تخصصی و شرح وظایف کمیسیون راهبردی و بررسی نحوه تعامل دستگاههای اجرایی با دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات اعلام شده بود.
"عبدالمجید ریاضی" دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات و رییس جلسه اعلام کرد که تاکنون چند کارگروه در زمینه شبکه اینترنت ملی، امنیت شبکه، بانکداری الکترونیکی، نظام جامع فناوری اطلاعات و حقوق ‪ IT‬پیشتر کار خود را آغاز کرده‌اند.
سپس فهرستی از ‪ ۳۴‬کارگروه شامل مواردی چون دولت الکترونیکی، سلامت الکترونیکی، امنیت فناوری اطلاعات، استانداردها، شرکتهای غیر دولتی، توسعه منابع انسانی، قوانین و مقررات و حقوق فناوری اطلاعات، خط و زبان فارسی، نظام شناسایی هویت و ... از سوی "عبدالمجید ریاضی" دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات و رییس جلسه به اعضا ارائه شد.
با توجه به اینکه شماری از این اعضا (معاونان دستگاهها و نیز کارشناسان ‪ (IT‬دانشگاهها عقیده داشتند بسیاری از موارد این فهرست همپوشانی دارد و قابل تلخیص به کارگروههای کلی است، رییس جلسه تصمیم گرفت که تعیین کارگروهها به جلسه بعدی موکول شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا دراین جلسه همچنین مقرر شد که کمیسیون یک هفته در میان، بعدازظهر شنبه‌ها تشکیل جلسه دهد.
همچنین عبدالمجید ریاضی، دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات و رییس جلسه از تعیین مکان جدیدی برای دبیرخانه شورا در ساختمانی در خیابان پاسداران خبر داد و گفت که جلسه بعدی کمیسیون و شورای عالی فناوری اطلاعات در این مکان برگزار خواهد شد.

  • ۸۵/۰۳/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">