ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بلاتکلیفی تجهیز 6600 دبیرستان به کامپیوتر

| دوشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۳:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

کارشناس مشاور طرح‌‏های فناوری اطلاعات آموزش و پرورش، گفت: تجهیز 6 هزار و 600 دبیرستان در سال‌‏های 81-80 به سایت‌‏های کامپیوتری بخش عظیمی از بودجه IT آموزشی و پرورشی را بلعید؛ اکنون در حالی که نتایج عملکردی این پروژه‌‏ها نامعلوم است، در سال 85 شاهد طرح جدید راه‌‏اندازی اینترنت ملی در 8 هزار مدرسه هستیم.

مهندس مرضیه ابراهیمی، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، در تحلیل اجمالی خود بر مدیریت عملکردی پروژه‌‏های IT در آموزش و پرورش اظهارداشت: باید با شناخت فرصت‌‏ها و تهدیدها عملیاتی شدن این پروژه‌‏ها را در محیطی مطلوب با نقش فرصت زایی و یا تهدید آفرینی تحلیل و سپس وارد فرآیند عملکرد شویم.

وی، با اشاره به پروژه‌‏هایی چون مدارس هوشمند، کاوشکده IT و تولید محتوای الکترونیکی، ادامه داد: اینها از نمونه پروژه‌‏هایی هستند که قبل از مطالعه بر روی شرایط فرصت‌‏زا و یا تهدیدزای آن‌‏ها، آموزش و پرورش مستقیما وارد مرحله عمل شد و اکنون هم به دنبال توسعه این فضاهای ناشناخته است.

مهندس ابراهیمی، با تاکید بر فقدان برنامه‌‏ریزی عملیاتی دقیق که بتواند پروژه را از بحران‌‏ها رهانیده و به هدف مطلوب برساند، یاد آور شد: سازمانی که تجربه برنامه‌‏ریزی عملیاتی و رو به رو شدن با چالش‌‏های اجرایی آن‌‏ها را نداشته باشد قادر به توسعه سطح این برنامه و تجارب به سطوح استراتژیک نیست و از سوی دیگر طرح‌‏های استراتژیک در صورتی که در قالب برنامه‌‏های عملیاتی به وظایف جاری کارکنان و سازمان ارتباط نباشد قادر به پیشبرد عملی شدن نیست.

مشاور طرح‌‏های IT آموزش و پرورش، در خصوص ناکامی این طرح‌‏ها، گفت: در برنامه‌‏ریزی برای اجرایی شدن اهداف جشنواره‌‏های نرم افزاری‌‏رشد به خوبی شاهد کاهش کیفیت برنامه عملکردی آن و متوقف و مسکوت ماندن آن هستیم و پروژه ‌‏آموزشی تولید محتوای الکترونیک معلمان به لحاظ هدف و محتوای عملکرد دچار سردرگمی موضوعی است.

وی، با بیان این که برنامه‌‏های عملیاتی اشتباها در سطح مدیران ارشد و بدون مشارکت و جلب تعهد مدیران میانی و سرپرستان عملیاتی تدوین شده‌‏اند، خاطرنشان کرد: پروژه کاوشکده IT آموزش و پرورش شهر تهران در واقعیت عمل اهدافش را دنبال نکرده و با وجود صرف حداقل 700 میلیون تومان بودجه مختومه اعلام شد.

  • ۸۶/۰۲/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">