ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بلاگر وارد لیست فیلترینگ شد

| دوشنبه, ۴ تیر ۱۳۸۶، ۱۱:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

«بلاگر» بزرگ‌ترین و معروف‌ترین سایت سرویس دهنده وبلاگ جهان فیلتر شده است.

مدتی است که کاربران ایرانی در دسترسی به این سایت دچار مشکل شده‌اند، و به ویژه وبلاگ نویسانی که از این سرویس برای نوشتن وبلاگ خود استفاده می‌کنند امکان دسترسی به آن را ندارند.

به گزارش ایتنا کاربران این سایت هنگام مراجعه به آن، با پیغام متعارف فیلترینگ مواجه نمی‌شوند، اما نمی‌توانند به صفحات آن متصل گردند، و نهایتا پس از مدتی پیغام خطا دریافت می‌کنند.

با این حال دسترسی به این سایت توسط فیلترشکن‌ها به سادگی انجام می‌پذیرد.

همچنین این گزارش حاکی است امکان دسترسی عمومی به وبلاگ‌های این سایت وجود دارد و هنوز شواهدی از فیلتر شدن آن دیده نشده است.

گفتنی است که وبلاگ‌های ایجاد شده توسط بلاگر عمدتا در سرور دیگری با نشانی AAA.blogspot.com قرار می‌گیرند.

تعدادی از کارشناسان ارائه‌دهندگان اینترنت در گفت‌وگو با ایتنا، ضمن تایید این خبر، به اعمال فیلترینگ توسط نرم‌افزار فیلترینگ شرکت امن‌افزار گستر شریف اشاره نمودند.

یکی از مدیران امن‌افزار گستر شریف نیز به ایتنا گفت: تصمیمات در مورد بستن هر سایتی و نیز ابلاغ آنها توسط مراجع مربوطه اعم از قوه قضاییه و کمیته فیلترینگ صورت می‌گیرد، و ما اساسا فقط مجری این تصمیمات هستیم.

به گفته مدیر فنی امن‌افزار گستر شریف، از سوی مراجع مربوطه، درخواست بستن نشانی «beta.blogger.com» به ما ابلاغ شده اما از آنجا که این نشانی با خود سایت دارای IP یکسانی هستند، ناگزیر از بستن کل هاست این سرور شده‌ایم.

شایان ذکر است بلاگر که مدتی پیش توسط گوگل خریداری شد، از قدیمی‌ترین سرویس دهندگان عمومی وبلاگ در جهان است، و به چندین میلیون وبلاگ در سراسر دنیا سرویس می‌دهد.

همچنین ایران نیز از کشورهایی است که همواره در لیست تعداد وبلاگ‌ها، از رتبه‌های بالایی برخوردار بوده، و حتی زمانی توانسته بود جایگاه سوم در بیشترین وبلاگ‌ها در میان کشورهای دنیا را به خود اختصاص دهد، به طوری که رییس جمهور وقت ایران در اجلاس جهانی WSIS از آن با افتخار یاد نمود.

پس از شکل‌گیری سرویس‌های فارسی وبلاگ در ایران، استفاده از بلاگر رو به کاهش گذاشت، با این حال هنوز هم این سرویس پذیرای تعدادی از وبلاگ نویسان ایرانی است.

  • ۸۶/۰۴/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">