ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به مسائلی که بازی‌سازان رایانه‌ای در کشور با آن دست به گریبانند، گفت: بیشترین مشکل ما مسائل مالی و توزیع بازی‌هاست که باعث می‌شود بازی‌ها به برخی از شهرهای کشور نرسد.

حبیب داستانی بنیسی در خصوص مشکلات حوزه بازی‌سازی رایانه‌ای در کشور اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این حوزه توزیع بازی‌ها در سراسر کشور است، چنانکه بازی پرطرفدار عملیات انهدام 2 که جزو بهترین بازی‌های تولید داخل است از هزار و 400 شهر در کشور شاید تنها در 30 شهر توزیع شد و تعداد آن در برخی شهرها به انگشتان دست هم نرسید.

وی ادامه داد: متأسفانه در زمینه توزیع بازی‌های رایانه‌ای نه بخش دولتی و نه بخش خصوصی ورود جدی نداشته‌اند و این باعث می‌شود مخاطبان از تولید برخی‌ بازی‌ها حتی مطلع نشوند، در نتیجه دسترسی کاهش می‌یابد و تولیدکننده خود باید در حوزه توزیع نیز زحمت اصلی را متحمل شود.

به گزارش تسنیم این تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای همچنین گفت:‌ مشکل دیگر بازی‌سازان داخلی درگیری با مباحث مالی است که باعث می‌شود به‌شدت سختگیرانه هزینه کنیم و آن‌طور که باید و شاید نتوانیم برای هر بخش بودجه لازم را اختصاص دهیم؛ ما در این زمینه با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و چند مجموعه دیگر در حال رایزنی هستیم، اما متأسفانه آنها نیز بودجه‌ای برای خرید بازی‌ها و حمایت از بازی‌سازان ندارند.

وی افزود:‌ یکی از مشکلات دیگری که بازی‌سازان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، کمبود نیروی متخصص در حوزه بازی‌سازی است که باعث می‌شود روند تولید بازی بسیار بیشتر از حالت عادی به‌طول بینجامد، فارغ‌التحصیلان این رشته نیز به‌دلیل نداشتن تجربه در ابتدای کار در واقع باید آموزش ببینند و تجربه کسب کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">