ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

به جای افزایش تعرفه تسهیلات بدهید

| چهارشنبه, ۳ خرداد ۱۳۸۵، ۰۳:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی، گفت: در کشورمان تولیدکننده‌ی گوشی تلفن همراه و حتی کارگاه کوچک لوازم جانبی آن نیز وجود ندارد؛ بنابراین چنانچه با افزایش تعرفه‌ی گوشی‌های وارداتی، قرار بر حمایت از تولیدکنندگان داخلی این حوزه باشد و به تعبیر‌ی جذب سرمایه‌گذاری انجام شود، این موضوع سال‌ها به طول خواهد انجامید.
افشار فروتن لاریجانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به افزایش تعرفه‌ی گوشی تلفن همراه، با بیان این که قبل از اعمال هر سیاستی، باید جوانب مثبت و منفی آن را در نظر گرفت، گفت: افزایش تعرفه‌های واردات گوشی تلفن همراه با این هدف انجام شد که گوشی‌های وارداتی گران‌تر شوند و درنتیجه مردم به سمت استفاده از محصولات داخلی این کالاها بروند؛ این در حالی است که در کشورمان گوشی تولید نمی‌شود؛ پس این افزایش فقط به نفع قاچاقچیان این حوزه خواهد بود.
وی یادآورشد: به دلیل اختلاف قیمت قابل توجیه میان گوشی‌هایی که به صورت قاچاق وارد و آن‌هایی که به صورت قانونی وارد کشور می‌شوند، قطعا انگیزه‌ی خریداری گوشی‌های قاچاق بیشتر خواهد بود؛ این در حالی است که این گوشی‌ها به دلیل نداشتن شناسنامه، هیچ نوع خدمات پس از فروش نخواهند داشت.
رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی، با بیان این که در ماه‌های گذشته، اقدامات زیادی برای هولوگرام‌دار کردن گوشی‌های تلفن همراه انجام شده است، گفت: این هولوگرام‌ها درحقیقت نشان استاندارد بودن گوشی‌هاست و خریدار گوشی با این برچسب، از استاندارد بودن آن اطمینان می‌یابد؛ اما با افزایش تعرفه‌ها و به دنبال آن افزایش قاچاق در این حوزه، دوباره شاهد افزایش بیش از پیش گوشی‌های بدون استاندارد خواهیم بود.
به اعتقاد وی بهتر بود به جای افزایش تعرفه‌ها، دولت تسهیلاتی را برای افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش تولید، فراهم می‌کرد.

  • ۸۵/۰۳/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">