ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حضور در نمایشگاه های بین المللی تخصصی خارج از کشور امری است بسیار مهم که مطمئنا در معرفی تولید کنندگان ایرانی به بازارهای جهانی و ایجاد تعاملات بین المللی تاثیر بسزایی دارد .

به گزارش خبرگزاری موج، زمانی که بر طبق آمار، ایران بزرگ ترین بازار ICT خاورمیانه را داراست ، دلایل بسیار محکمی ایجاد می شود که بزرگ ترین نمایشگاه ICT منطقه نیز در ایران تشکیل شود اما به خاطر سود جویی های مختلف این مهم تا به حال به وقوع نپیوسته است و سالانه سرمایه عظیمی صرف حضور شرکت های ایرانی و بازدید ایرانیان از نمایشگاه جیتکس در کشور امارات شده و سود سرشاری از ایران خارج می شود.

اینجاست که تحریم نمایشگاه الکامپ یعنی تقویت نمایشگاهی به نام جیتکس که عمده درآمد آن، بازار ایران است را به وجود می آورد.

نبود حمایت از تولید کننده ایرانی به قدری نهادینه شده است که وقتی نمایشگاهی به نام الکامپ که قرار بود روزی نمایانگر اقتدار ملی در زمینه ICT باشد برگزار می شود عده ای سود جو به دلیل عدم انتفاع مالی آن را تحریم کرده و برخی مسولان دولتی نیز به تبعیت از آنها خود را کنار کشیده و هیچ توجهی به آن نمی کنند.

اما در زمان برگزاری نمایشگاه جیتکس بودجه این مملکت که بهتر بود برای تقویت برگزاری نمایشگاه ایرانی صرف شود خرج حضور همان افراد سودجو به بهانه معرفی الکامپ در جیتکس می شود.

آیا برگزاری الکامپ به عهده تحریم کنندگان الکامپ قبل گذاشته شده است که برای معرفی به جیتکس می روند ؟

از همین رو است که از راه سرمایه های ایرانیان منطقه جبل علی به سریع ترین منطقه آزاد از نظر رشد و دوبی به هاب منطقه و جیتکس به بزرگ ترین نمایشگاه ICT خاورمیانه تبدیل می شود و الکامپ هنوز مهجور مانده است .

باز هم با تایید تعاملات جهانی و حضور در بازارهای خارجی این سوال مطرح می شود که آیا بهتر نیست همین دستگاه های دولتی ( وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات ، شورای عالی اطلاع رسانی ، شورای عالی انفورماتیک ، مرکز صنایع نوین ) که هزینه و سرمایه حضور در نمایشگاه های بین المللی را تقبل می کنند توجهی بیش از این به الکامپ ایرانی داشته باشند که روزی قرار بود محلی برای معرفی صنعت و تولید ایرانی به جهان و نمایانگر غرور و اقتدار ملی باشد ؟

سندیکای تولید کنندگان فن آوری اطلاعات با همراهی مجمع تشکل های ICT با تاکید بر اهمیت و لزوم حضور در بازارهای جهانی اولویت را در برگزاری نمایشگاهی بزرگ و تخصصی در داخل کشور می داند و به همین سبب طی ماه های پس از برگزاری الکامپ یازدهم و با مکاتبات و دیدارهای متعدد در تلاش است با کمک شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ، الکامپ قدرتمند و مایه مباهات وسربلندی صنعت ICT ایران و تولید کنندگان و وارد کنندگان ایرانی در کنار شرکت های خارجی را ایجاد کند .

  • ۸۴/۰۷/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">