ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

علی اصلان شهلا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتی اعلام کرده است قیمت اینترنتی که شرکت ها در مدل جدید تعرفه گذاری اعلام کرده اند، در کمیسیون تنظیم مقررات و فناوری اطلاعات بررسی شده و تعرفه هایی که سبب شوند مردم نسبت به گذشته پول بیشتری بابت اینترنت پرداخت کنند، مردود خواهند شد.
به عنوان یک کاربر قاعدتا از این خبر خوشحال می شوم که ظاهرا قرار است حجم بیشتری از آن چه به صورت محدود اعلام شده، به کاربران تعلق گیرد و اما به عنوان یک روزنامه نگار از دخالت وزارت فاوا در قیمت گذاری اینترنت که روز به روز بیشتر می شود، متعجب و نگرانم.
در مصوبه جدید تعرفه گذاری اینترنت تاکید (بخوانید ادعا) شده است که دلیل تصویب این مصوبه جدید «لزوم ملحوظ کردن سطوح مختلف رقابت در بازارهای مرتبط؛ کاهش مداخلات غیرضروری از سوی مقررات گذار حوزه بر بازارهای رقابتی و تدوین مقررات حداقلی مورد نیاز متناسب با وضعیت هریک از بازیگران» است. در سراسر این مصوبه هم قانونی وجود ندارد که باید نسبت حجم و قیمت جدید به گونه ای تدوین شود که وضعیت کاربران نسبت به قبل بهتر بشود. در هیچ کجا به رگولاتوری یا وزارت ارتباطات اجازه داده نشده اگر اپراتورهای غیر مسلط بر بازار در داخل چارچوب تدوین شده، تعیین شوند، باز هم رگولاتوری اجازه دخل و تصرف در آنها دارند. 
با این حال، دخالت در قیمت گذاری اینترنت، با بالاترین درجه ممکن، ادامه دارد. در ابتدا امکان مانور در قیمت و سرعت کاملا محدود شد و تنها در میزان حجم منصفانه، امکان رقابت به وجود آمد. حالا هم دخالت در تعیین حجم منصفانه وعده داده شده است.
اگر بازار اینترنت ایران هنوز به حد کافی توسعه نیافته و رقابتی نشده است، پس موقع اجرای این مصوبه نیست. اگر نه که پس نمی شود از یک سو شعار بازار رقابتی داد و از سوی دیگر مرتب در آن مداخله کرد.(منبع:فناوران)

  • ۹۶/۰۹/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">