ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ITanalyze.ir – در پی مصوبه روز چهارشنبه هفته گذشته هیات دولت مبنی بر بکارگیری و توسعه پول الکترونیکی و بانکداری الکترونیکی در کلیه مناسبات اجرایی- اداری – اقتصادی- اجتماعی کشور بطور نهادین، شورای عالی اطلاع رسانی با انتشار بیانیه ای از این حرکت قدر دانی کرد. در این بیانیه آمده است:

"خدای را سپاس می گوییم که این توفیق را به ما عطا کرد، تا بتوانیم یکی از گامهای بسیار زیربنایی را در راستای ورود همه جانبه کشور به عصر اطلاعات، تجارت جهانی و اقتصاد شبکه ای فراهم سازیم. چهارشنبه گذشته در جلسه هیئت محترم دولت و با درایت ریاست محترم جمهوری، معاونان محترم ایشان، وزراء و اعضای محترم هیئت دولت تصویبنامه ای به تصویب رسید که بر آن اساس، پایه های بکارگیری و توسعه پول الکترونیکی و بانکداری الکترونیکی در کلیه مناسبات اجرایی- اداری – اقتصادی- اجتماعی کشور بطور نهادین بنا نهاده شد. این حرکت ارزشمند و افتخار ملی را به تمامی ملت شریف ایران تبریک می گوییم و آرزومندیم تا هر چه سریعتر شاهد پیدایش تاثیرات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آن در کلیه عرصه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه باشیم.
بانکداری الکترونیکی و پول الکترونیکی از ملزومات بسیار حیاتی اقتصاد شبکه ای و جامعه اطلاعاتی هستند که بر پایه آنها امکان گردش سرمایه و پول به عنوان موتور محرک اقتصاد به نحوی موثر، کارا و ورای زمان و مکان فراهم می شود و امکان ارائه خدمات الکترونیکی، تجارت الکترونیکی، کسب و کار الکترونیکی، مالیات الکترونیکی، مناقصات الکترونیکی، تهیه و تدارک الکترونیکی و ده ها کاربرد دیگر فراهم می شود.

طی سالهای گذشته اجرایی شدن برنامه "توسعه و کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور"(تکفا) ، بر اساس یک معماری منسجم و معین در جهت سوق دادن کشور به سمت چشم اندازها و اهداف تعیین شده در برنامه چهارم و چشم انداز بیست ساله در راستای دستیابی به توسعه پایدار و همه جانبه مبتنی بر دانایی پیگیری شد. پول الکترونیکی و بانکداری الکترونیکی، یکی از مهمترین و اساسی ترین پایه های این معماری و بنا بود که اکنون به عنوان آخرین سنگ بنای این معماری در جایگاه خود نهاده شد و امروز با افتخار به پایان رسیدن این بنا را اعلام می داریم.
اکنون کشور ایران، با به اتمام رسیدن این بنا، کلیه زیرساختهای لازم را جهت ورود همه جانبه کشور به عصر اطلاعات و تجارت جهانی و اقتصاد شبکه ای در اختیار دارد. بواسطه قرارگیری پول الکترونیکی و بانکداری الکترونیکی، در کنار اجزایی چون قوانین و مقررات از جمله قانون تجارت الکترونیکی(امضای الکترونیکی)، زیرساختهای دسترسی و ارتباطی مناسب، مراکز داده، شبکه اینترانت داخلی کشور، بخش خصوصی مستعد، نفوذ و توجه به فناوری اطلاعات و ارتباطات در کلیه مناسبات ادارای- اجرایی- سیاسی کشور از بالاترین سطوح تا پایین ترین سطوح، منابع انسانی توسعه یافته، توجه به امنیت فضای تبادل اطلاعات، استانداردهای لازم و عناصر متعدد دیگر، این امکان فراهم شده است تا کشور بتواند هر چه سریعتر اقدام به ایجاد و بهره برداری از خدمات با ارزش افزوده در مسیر توسعه همه جانبه و پایدار مبتنی بر دانایی نماید.
بر خود لازم می دانیم از تمامی دستگاه ها، موسسات، شرکتها، نهادها و اشخاصی که ما را در ساخت این بنا یاری نمایند بار دیگر تشکر و قدردانی نماییم."

  • ۸۴/۰۵/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">