ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بی‌توجهی ۵۹ درصد از دستگاه‌ها به پنجره واحد

| سه شنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۰۳:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

آنطور که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده سازمان برنامه و بودجه هنوز پنجره واحد خدمات هوشمند خود را ایجاد نکرده است.

به گزارش صدا و سیما، تا پایان شهریور و موعد قانونی، قانون بودجه ۱۴۰۱ برای دستگاه‌ها جهت ایجاد پنجره واحد خدمات هوشمند، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جدیدترین آمارش، تعداد دستگاه‌هایی که در باند قرمز (عدم ایجاد پنجره واحد خدمات هوشمند دستگاه مربوطه) قرار دارند.  

یکی از این دستگاه‌ها که سازمان برنامه و بودجه کشور و نهاد‌های زیر مجموعه آن است. سازمان برنامه بودجه کشور شامل سازمان نقشه برداری، مرکز آمار کشور، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری است. این سازمان به تنهایی که دارای چهل خدمت است که چهار خدمت آن مخاطب مردمی دارد.

برای پیگیری این که چرا سازمان برنامه و بودجه به پنجره واحد خدمات هوشمند متصل نشده سراغ رئیس این سازمان رفتیم.

 مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور می‌گوید: اکثر خدمات این نهاد درون سازمانی و حاکمیتی است. هرچند تمام خدمات نیز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. در تلاشیم تا طبق برنامه‌ای که وزارت ارتباطات برای یکپارچه سازی خدمات انجام داده، به این پنجره متصل شویم.

همچنین سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها که به زیر مجموعه این نهاد هست نیز تنها قسمت ثبت نام خود را در پنجره واحد بارگزاری کرده و سایر خدمات خود را که شامل جدول زیر است، به گفته سخنگوی این سازمان هنوز به پنجره واحد متصل نشده است.

رضا باقری اصل، معاون امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید: تاکنون ۵۹ درصد از دستگاه‌ها به وظیفه شهریور خود عمل نکرده اند و از این میان فقط ۱۶ درصد به صورت صد در صد به وظیفه شهریور خود عمل کرده اند.

دستگاه‌ها طبق قانون بودجه امسال تا دی باید دو سوم خدمات پرکاربرد خود را در پنجره واحد خدمات هوشمند ارائه کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">