ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بی طرفی شبکه در آمریکا زیر تیغ

| يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۶:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

کمیته فدرال ارتباطات آمریکا مقررات بی طرفی شبکه ای را به سود شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنتی کاهش می دهد. تاکنون این شرکت ها مجبور به ارایه خدماتی یکسان برای تمامی کاربران صرف نظر از هزینه دریافتی بودند.
فناوران- کمیته فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) اصلاح در مقررات بی طرفی شبکه ای در اینترنت را که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما وضع شده بود، آغاز کرده است.
مقامات این کمیته در واشنگتن روز پنج شنبه ۱۸ مه (۲۸ اردیبهشت) با رای خود راه را برای طرح های جدید آجیت پای، رییس این کمیته مبنی بر کاهش مقررات سخت گیرانه برای اداره کنندگان شبکه های ارتباطی هموار ساختند.
در زمان ریاست جمهوری اوباما، کمیته فدرال ارتباطات آمریکا رویکرد سفت و سختی در رابطه با بی طرفی اینترنت در پیش گرفته بود. اما با شروع ریاست جمهوری دونالد ترامپ، آجیت پای جمهوری خواه از سوی او به ریاست این کمیته منصوب شد. او مخالف رویکرد پیشین است و می خواهد مقررات یاد شده در صنعت ارتباطات را سهل تر سازد. پای می خواهد مقررات بی طرفی شبکه ای را در برخی بخش ها تغییر دهد یا آسان تر کند. 
آجیت پای گفته است، قصد دارد استاندارد سال 2015 را در این باره کنار بگذارد. بر اساس این  استاندارد شرکت های فراهم کننده پهنای باند حق نداشتند برای محتوای مورد علاقه خود امتیاز ویژه ای قائل شوند.
تا به حال سرویس دهندگانی مانند AT&T، ورایزون یا کامکست از کاهش سرعت یا مسدود کردن برخی داده های در حال تبادل برای عده ای از مشترکان منع شده بودند. آنها عقیده دارند این قوانین مدیریت ترافیک اینترنت را دشوارتر می کند و در نتیجه سرمایه گذاری در این بخش کاهش می یابد.مطابق مقررات پیشین، ارایه دهندگان خدمات اینترنت موظف بودند با تمامی حجم داده های در حال تبادل رفتاری یکسان پیشه کنند و نمی توانستند سرعت دسترسی کاربران به محتوای تحت وب را بر اساس هزینه پرداختی تغییر دهند.در آمریکا برخلاف آلمان در بسیاری از شهرهای بزرگ، تنها یک شرکت خدمات دهنده اینترنت باند پهن وجود دارد. اگر این شرکت برخی محتواهای معین تحت وب را سد کند یا سرعت شان را کاهش دهد، مشترکان به سختی می توانند جایگزین دیگری برای آن بیابند. سرویس های خدمات آنلاین مانند گوگل، فیس بوک، آمازون و نت فلیکس هراس دارند که از آ نها پول بیشتری طلب شود.
 دفاع کارگردان «پدرخوانده» از بیطرفی اینترنت
این در حالی است که فرانسیس فوردکاپولا حدود دو هفته پیش با ارسال نامه ای به تنظیم کنندگان مقررات ارتباطات آمریکا خواستار حمایت از قوانین بیطرفی در شبکه اینترنت شد. کارگردان آثار کلاسیک دنیای سینما چون «پدرخوانده» و «اینک آخرالزمان» از تنظیم کنندگان مقررات ارتباطات آمریکا خواست مقابل شرکت های اینترنتی که برخی سایت ها را خفه می کنند و برای برخی دیگر امتیازات ویژه در نظر می گیرند، بایستند. 
فورد کاپولا اعلام کرد قرار نبود از آغاز ایجاد اینترنت غول های ارتباطات بر این شبکه سیطره پیدا کنند.
او در نامه ای کوتاه نوشت: تغییراتی که در کمیسیون فدرال ارتباطات ایجاد می کنید، تعادل شکننده میان هنرمندان و تجار را از میان می برد. با قاطعیت می گویم در این شرایط هیچ کدام از فیلم های من یا آثار فیلمسازان معاصر من فرصت ساخته شدن پیدا نمی کردند. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">