ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ITanalyze.ir - تاثیرات منفی و مثبت فناوری اطلاعات و ارتباطات بر موضوع "جنسیت" در حاشیه فاز دوم اجلاس سران درباره جامعه اطلاعاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر این اساس کار گروه جنسیت WSIS که کار خود را با شعار " به سوی در برگیری موضع جنسیت در جامعه جهانی اطلاعات آغاز کرده، روز گذشته اقدام به برگزاری نشستی با موضوع حقوق زنان و فماوری اطلاعات و ارتباطات کرد. در این نسشت که با حضور نمایندگان کشورهای آفریقا، آمریکای لاتین، ایالات متحده آمریکا و کانادا برگزار شد حاضران به بررسی تاثیرات منفی و مثبت فناوری اطلاعات و ارتباطات بر موضوع "جنسیت" پرداختند.

از دید مثبت حاضران معتقد بودند که فناوری اطلاعات امکان تبادل هر چه بیشتر اطلاعات و توسعه را در دنیا فراهم کرده و به این ترتیب ICT به زنان امکان می دهد تا عقاید، نیازها و خواسته های خود را در حجمی وسیع تر و موثرتر به گوش همه دنیا برسانند.

اما نگاه منفی تاثیر فناوری اطلاعات بر حقوق زنان نیز مبتنی بر افزایش سو استفاده از زنان از طریق گسترش ادوات ارتباطی و اطلاعاتی بود.

براین اساس همه حضار همچنین پذیرفتند که فناوری اطلاعات به هر ترتیب در حال گسترش بوده و می بایست زمینه های تطبیق حقوق زنان با گسترش فناوری های اطلاعاتی وارتباطی را فراهم کرد.

حضار همچنین تاکید کردند که فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی تاثیر ویژه ای افزایش نقش زنان در سیاست گذاری های ملی و گسترش طرح ها و برنامه ها دارد. از سوی دیگر سایر گروه ها و تشکل های علاقه مند به موضوع جنسیت در جامعه اطلاعاتی نیز خواستار ایجاد یک استراتژی جنسیت در گسترش جامعه اطلاعاتی شدند.

  • ۸۴/۰۸/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">