ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاسیس اتحادیه جهانی تولید محتوای دیجیتال اسلامی در چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال در مهرماه آینده خبر داد.

" عیسی زارع پور" در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت : امیدواریم با برگزاری نمایشگاه هایی نظیر نمایشگاه رسانه های دیجیتال، تولیدکنندگان محصولات دیجیتالی در کشورهای اسلامی به یکدیگر متصل شوند.

وی با بیان این که در دنیای فناوری اطلاعات مشابه چنین نمایشگاهی از نظر "تولید محتوای دنیای فناوری اطلاعات" وجود ندارد گفت: نمایشگاه های مختلف در جهان بیشتر در گروه سخت افزار و نرم افزار برگزار می شود و این درحالی است که نمایشگاه رسانه های دیجیتال که هر ساله درکشور برگزار می شود ، نمایشگاهی با محصولات "کاملا کاربردی" است.

رییس مرکز رسانه های د یجیتال با بیان اینکه نمایشگاه های برگزار شده در سطح جهان ، "موضوع محور" هستند گفت: نمایشگاه رسانه های دیجیتال ،نمایشگاه جامعی است که ایده برگزاری آن برای اولین بار از سوی سوی جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است.

وی هدف از برگزاری جشنواره رسانه های دیجیتال را مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و افزود:زارع پور افزود: یکی از اهداف این مرکز برای برگزاری جشنواره رسانه دیجیتال ، ایجاد جایگاهی رسمی و سالانه برای عرضه محصولات رسانه های دیجیتال برای نمایش است.

وی گفت: ایجاد رقابت برای پدید آورندگان محصولات رسانه ای دیجیتال و ایجاد همدلی و هم افزایی در میان شرکت کنندگان از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

رییس مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توسعه خط و زبان فارسی در فضای مجازی گفت: توسعه خط و زبان فارسی به صیانت از آن در فضای مجازی کمک می کند.

زارع پور یادآور شد: هم اکنون در دنیای اینترت نسبت محتوی فارسی و انگلیسی نسبت نا متناسبی است و آمارها حاکی از آن است که محتویات با زبان فارسی درصد ناچیزی از محتویات در فضای مجازی را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسوول در مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در باره تجربیات نمایشگاه رسانه های دیجیتال در طول سه سال گذشته اظهار داشت: طی سه سال برگزاری موفق این جشنواره با استعداد هایی مواجه شدیم که هریک نخبگانی بودند که تا به حال کسی به آن ها توجه نکرده بود.

وی افزود: با برگزاری چنین جشنواره هایی محملی برای توجه به مستعدین وعلاقه مندان به این حوزه و در عین حال مجالی برای نمایش آثار آنها باشد.

زارع پور در باره نمایشگاه رسانه های دیجیتال چهارم گفت: این نمایشگاه دو بخش اصلی و جانبی برگزار می‌شود. نرم‌افزارهای رسانه‌ای، بازی‌های رایانه‌ای، نرم‌افزارهای تلفن همراه، پایگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌ها، هنرهای دیجیتال و پژوهش، فناوری و نوآوری در رسانه‌های دیجیتال از بخش‌های اصلی چهارمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال است که بخش پژوهش برای نخستین بار برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، خانواده و رسانه‌های دیجیتال، رسانه دیجیتال در آینه هنر، مراکز و موسسات ارایه دهنده خدمات رسانه‌های دیجیتال، استان‌ها و سازمان‌ها، شهر دیجیتال، بین‌الملل، برگزیدگان ادوار جشنواره رسانه‌های دیجیتال و مسابقات از بخش‌های جانبی جشنواره چهارم خواهد بود.

زارع پور با اشاره به حضور 700 غرفه در نمایشگاه سوم رسانه های دیجیتال در مهرماه سال گذشته گفت: حضور باور نکردنی مردم در این نمایشگاه حاکی از آن بود که برگزاری این رویداد در تقویم برنامه های مردم جای خود را باز کرده است و آنها دیگر به عنوان بخشی از سبد کالاهای فرهنگی خود به مفهوم رسانه های دیجیتال نگاه می کنند.

وی با اشاره به شرکت کنندگان خارجی از 26 کشور جهان گفت: مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری این نمایشگاه به صورت بین المللی به دنبال این است که کشور را به قطب رسانه ای جهان تبدیل کند.

چهارمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال از تاریخ 16 تا 24 مهرماه سال جاری در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

  • ۸۹/۰۵/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">