ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات با اشاره به نقش توسعه فن‌آوری اطلاعات در جهت کاهش هزینه‌ها گفت: باید به کمک توسعه فن‌آوری اطلاعات در جهت تغییر شکل مدیریت و ارتقاء آن تلاش شود تا به واسطه آن، کاهش هزینه‌ها محقق شود.

مهندس رضا تقی‌پور - وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات - در همایش "تدوین برنامه پنجم توسعه در حوزه فن‌آوری اطلاعات" با بیان این مطلب اظهار کرد: فن‌آوری اطلاعات یک بخش نیست بلکه یک لایه است که باید در تمام بخش‌ها توسعه پیدا کند. حوزه IT، یک حوزه بسیار گسترده است که توسعه آن به نفع همه بخش‌ها و حوزه‌ها خواهد بود.

وی افزود: یکی از اهداف کلان تعریف شده در این حوزه رسیدن به سرآمدی و کارآمدی نظام از طریق ایجاد اشراف اطلاعاتی است که بدون استفاده از فن‌آوری اطلاعات ممکن نیست.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تصریح کرد: امیدواریم با تغییر نگرشی که در این حوزه در دستگاه‌های مختلف اجرایی ایجاد می‌شود، بتوانیم شاهد، حرکت جهشی آن در برنامه پنجم توسعه باشیم.

او ادامه داد: یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه این حوزه، زیرساخت‌های ارتباطی است که از جمله مأموریت های وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات بوده و با تلاش‌های صورت گرفته، فراهم شده است.

تقی‌پور با بیان این مطلب که در حال حاضر، توسعه IT به دلیل نبود زیرساخت متوقف نمی‌شود، خاطر نشان کرد: تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی موجود و همچنین تلاش در جهت ارایه سرویس‌های با کیفیت‌تر و با سرعت بیش‌تر، از جمله برنامه های آتی وزارت ICT محسوب می‌شود.

وی درباره اهداف مدنظر در برنامه پنجم توسعه در حوزه IT نیز اظهار کرد: مواد قانونی بسیار خوبی در حوزه خدمات الکترونیکی در زمینه‌های مختلف از جمله دولت الکترونیکی، سلامت الکترونیکی و آموزش الکترونیکی پیش‌بینی شده است.

او افزود: امیدواریم تا بسته‌های اجرایی این احکام در دستگاه‌های ذی ربط به خوبی تعیین شود تا مبنای کار سازمان‌ها قرار گرفته و دیگر دغدغه قانون و اعتبار را در این حوزه نداشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با اشاره به منابع انسانی غنی موجود در کشور، تصریح کرد: باید با استفاده از استعدادهای بسیار زیاد و غنی که در این حوزه وجود دارد و همچنین بهره‌مندی از زیرساخت‌های موجود، جایگاه کشور را در سطح بین المللی به سطح شایسته خود برسانیم.

وی ادامه داد: توجه به بازارهای خارجی و همچنین توجه به بحث امنیت از دیگر موضوعاتی است که باید به شدت مورد توجه قرار گیرد. تدوین شاخص‌های بومی متناسب با اهداف ملی، یکی دیگر از زمینه‌هایی است که باید به آن توجه شود.

  • ۸۸/۰۷/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">