ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تبلیغات در صفحات ناهنجار ممنوع شود

| چهارشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۱۶ ق.ظ | ۰ نظر

زهرا میرخانی - "پلیس فتا حواسش به همه جا هست" جمله‌ای بود که سال گذشته بر سر زبان‌ها افتاد و پسر اینستاگرامی آن روزها به سرعت به شخصیتی شناخته‌شده در میان مردم تبدیل شد.

فیلم‌های شخصیت جنجالی آن روزها در شبکه‌های مجازی دست به دست شد و بعضا به آن خندیدند و از کنارش رد شدند. از اینفلوئنسرهای عجیب و غریب ایرانی در فضای مجازی که به دلایل خاص همچون لاغر یا هیکلی بودن و تزریق پروتز و لمینت دندان و غیره معروف شده‌اند نوشتیم و باز از کنارش رد شدند.

بارها از کودکان کار در اینستاگرام نوشتیم و بی‌تفاوت از کنارشان گذشتند فارغ از این که فرقی نیست میان به اصطلاح کودکان سلبریتی که در فضای مجازی از آنها درآمدزایی می‌شود با کودکان فقیری که در گوشه خیابان به هرکاری اشتغال دارند و در حقیقت به هردو گروه ظلم می‌شود.

جمله معروفی است که می‌گوید، "نجات یک فرد نجات یک جامعه است" بنابراین اگر در نظر بگیریم که حتی یک فرد سالم و عادی در جامعه که حق زندگی دارد به واسطه حضور در شبکه‌های مجازی به انحراف کشیده شود همه ما مسوولیم. این روزها در فضای مجازی و به ویژه اینستاگرام که شبکه همرسانی عکس و ویدیو است نوعی ناهنجاری در حال رواج است که باعث برخی نگرانی‌ها برای خانواده‌ها شده است.

حالا کم‌کم سدها شکسته می‌شوند و برای بالابردن فالوئر و پولدار شدن گاه مرزهای وقاحت در نوردیده می‌شود. البته این نکته را هم در نظر داشته باشیم که در همه جای دنیا برخی افراد که کاستی‌های تربیتی و یا اختلالات روانی دارند در فضای مجازی هم مانند محیط واقعی حضور دارند و این مساله خاص کشور ما نیست. اما مشکل اصلی از جایی شروع می‌شود که این افراد به الگوی فرهنگی، اخلاقی و اقتصادی برای جوانان ما تبدیل شوند. حالا این افراد سردمداران تبلیغات در فضای سایبری به ویژه اینستاگرام شده‌اند و حداقل انتظار این است که با حامیان مالی آنها برخورد شود. همان‌طور که تبلیغات برندهای ایرانی به شکل نصفه و نیمه در ماهواره‌های فارسی‌زبان ممنوع شده است انتظار می‌رود که اصناف هم ملزم شوند تا از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی غیرمتعارف و هنجارشکن بازداشته شوند و تبلیغاتشان را در کانال‌های رسمی و تخصصی ارایه دهند. شاید بتوان این تکه از کار را سهم دولت از این موضوع مهم ارزیابی کرد. و البته همچون همیشه نباید از نقش و سهم مهم خانواده‌ها در تربیت و مراقبت از جوانان خود در این اقیانوس بی‌در و پیکر غافل ماند. (منبع:عصرارتباط)

  • ۹۶/۱۱/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">