ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر پروژه تجهیز و احداث ‪ ۱۰‬هزار دفتر ‪ ICT‬روستایی در کشور توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال اجرا است.
دکتر "علی‌اکبر جلالی" چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بندرگز افزود: از این تعداد، دو هزار دفتر ‪ ICT‬روستایی در کشور به بهره‌برداری رسیده است.
وی گفت: تامین بخشی از هزینه ایجاد این دفاتر از محل خودیاری مردم در دست مطالعه و اجرا است.
وی تصریح کرد: کاهش مهاجرت روستاییان به شهر و تمرکز در ارایه خدمات دولتی و مورد نیاز به مردم از مهمترین اهداف ایجاد این دفاتر است.
به گفته وی، همچنین با راه‌اندازی این دفاتر، ‪ ۱۰‬هزار شبکه پست بانک ایجاد و خدمات دولتی از طریق این دفاتر به روستاییان ارایه می‌شود.
رییس پژوهشکده علمی دانشگاه علم و صنعت ایران افزود: برای ماندگاری این دفاتر و فرهنگ‌سازی از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هر سال ‪۱۰۰‬ میلیارد ریال به صورت یارانه پرداخت می‌شود.
وی گفت: این میزان اعتبار هزینه اپراتورهای دفاتر را تا مدت پنج سال تامین می‌کند.
دکتر جلالی همچنین اظهارداشت: یونسکو در حال نمونه‌سازی از این پروژه (ایجاد دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات) برای توسعه درکشورهای ترکمنستان، پاکستان و افغانستان است.
وی گفت: ایران از نظر توسعه دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات‌جایگاه خوبی در سطح جهان دارد که با بهره‌برداری از این دفاتر می‌تواند حرف اول را در این زمینه بزند.
وی گفت: اولین مرکزجامع خدمات کاربردی ارتباطات و فناوری‌اطلاعات روستایی کشور درروستای "قرن‌آباد" گرگان با هزینه‌ای بالغ بردو میلیارد و‪ ۵۰۰‬میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده‌است که هزینه این پروژه کمتر از ‪ ۱۰۰‬مترمربع آپارتمان مسکونی در میدان ونک تهران است.

  • ۸۴/۰۹/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">