ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تحقق اهداف برنامه چهارم توسعه در بخش مخابرات

| سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۸۹، ۰۱:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وقت ارتباطات و برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارشی از عملکرد برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در بخش مخابرات میزان تحقق اهداف را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، "عبد خضر کامرانی"، مشاور وزیر ارتباطات و گفت: با به روز شدن واگذاری تلفن ثابت در تمامی استانهای کشور، ضمن تحقق اهداف برنامه در این بخش، ضریب نفوذ تلفن ثابت نیز از 26 درصد در سال 83 به 75/34 درصد تا اسفند 88 در برنامه چهارم توسعه رسیده است.

وی افزود: در حالی که طبق برنامه یک هزار و 606 دفتر ICT شهری باید تا پایان برنامه ایجاد می شد با 280 درصد تحقق اهداف برنامه، پنج هزار و 394 دفتر ایجاد شد.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات اضافه کرد: در زمینه ایجاد دفاتر ICT روستایی نیز 98 و شش دهم درصد اهداف برنامه چهارم تا اسفند 88 تحقق یافته که به این ترتیب شاهد ایجاد 9 هزار و 864 دفتر در این مدت بوده ایم.

وی با اشاره به تحقق 150 درصدی افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه می افزاید: ضریب نفوذ تلفن همراه از هفت و 45 صدم درصد در سال 83 به 72 درصد در حال حاضررسیده که نشان می دهد در طی برنامه چهارم توسعه، 150 درصد اهداف برنامه در این بخش تحقق داشته است.

وی تصریح کرد: متوسط میزان موفقیت مکالمات در شبکه تلفن همراه نیز با 295 درصد تحقق از 35 درصد در سال 83 به 94 درصد در سال پایانی برنامه رسیده است.

کامرانی گفت: در حالی که هدف برنامه چهارم برقراری ارتباط 90 درصد روستاها بوده است، در این مدت بیش از 97 درصد روستاهای بالاتر از 20 خانوار دارای ارتباط شده اند.

وی تاکید کرد: کشورهای منطقه متصل به هاب فیبرنوری(HUB )ایران نیز از پنج کشور در سال 83 به 14 کشور افزایش یافته که شاهد تحقق صددرصدی برنامه در این بخش هستیم.

  • ۸۹/۰۳/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">