ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تحقق شهر الکترونیکی در گرو همکاری قوا

| سه شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۸۷، ۰۱:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

رییس جهاد دانشگاهی واحد تهران گفت:تحقق اهداف شهر الکترونیکی در گرو همکاری دولت، مجلس و قوه قضاییه در کنار بخش خصوصی است.

دکتر "حمید رضا فرهمند" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیا و در کشورمان اشاره کرد و افزود: با پدیده‌ای به نام آی تی یا فناوری اطلاعات مواجه هستیم که در تمامی عرصه‌های زندگی اعم از اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، علمی، شهری، امنیتی تاثیرگذار است.

فرهمند با تصریح بر اینکه مدیریت کلان و جزیی کشور نیز تحت الشعاع پدیده آی تی است خاطر نشان کرد: اگر ابعاد مختلف پدیده فناوری اطلاعات را به درستی نشناسیم و از آن بهره‌برداری لازم را نکنیم، با آسیب‌های جدی مواجه خواهیم شد.

رییس جهاد دانشگاهی واحد تهران با اشاره به قلمرو وسیع و فراگیر آی تی گفت: هماهنگی و همراهی دستگاه‌های مختلف از چگونگی استفاده از خدمات آی تی در کشور یکی از مهمترین مسائل در اداره امروز و آینده کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهر الکترونیکی باید در عرصه‌های مختلف دنبال شود، ادامه داد: دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، نهادهای مردمی، نهادهای علمی، بخش خصوصی، شهرداری‌ها، مجلس، قوه قضاییه، بانک‌ها و نهادهای تجاری، پلیس، بخش‌های دفاعی و امنیتی باید در کنار هم جمع شوند و این مبحث را در کشور ساماندهی کند.

فرهمند با تاکید بر اینکه کلیه همکاری‌ها و ارایه دستاوردهای کنفرانسی مثل کنفرانس شهر الکترونیکی نباید به دو یا سه روز برگزاری آن خلاصه شود، گفت: تشکیل دبیرخانه و کمیته‌های دایمی کنفرانس شهر الکترونیکی برای پیگیری استفاده از دستاوردها و انتقال تجربیات برای اداره بهتر جامعه یک ضرورت است.

رییس جهاد دانشگاهی واحد تهران برگزاری نخستین کنفرانس شهر الکترونیکی را گامی در جهت اجرایی شدن همکاری‌ها عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود: در دومین کنفرانس و کنفرانس‌های بعدی نتایج عملی همکاری دستگاه‌ها و نهادهای علمی، دانشگاهی و اجرایی کشور به کاربرد و کاربردی شدن منجر شود.

وی با اشاره به اینکه تحقق اهداف شهر الکترونیکی صرفاً ابعاد فنی و سخت‌افزاری ندارد، اضافه کرد: ابعاد فرهنگی و اجتماعی شهر الکترونیکی کم اهمیت‌تر از ابعاد فنی و سخت‌افزاری آن نیست و کمیته‌های چندگانه هر کدام باید روی این بحث کار کنند و همچنین از طریق جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف بستر فرهنگی و اجتماعی لازم برای رسیدن به شهر الکترونیکی فراهم شود.

  • ۸۷/۰۸/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">