ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در حالیکه در پی دعوت همگانی، ایرانی‌ها با مشارکت 45 درصدی رکورد تازه‌ای در جهان به ثبت رساندند؛ اما برخی شرکت‌های اینترنتی با تخلف در 2 گیگ اینترنت هدیه سرشماری، مهلت 2 روزه‌ برای مصرف هدیه تعیین کرده‌اند.

به گزارش فارس، زمان سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن 95 در 30 مهرماه به پایان رسید و با دعوت و بسیج همگانی، مردم با مشارکت 45 درصدی، رکورد جهان را در این طرح اینترنتی به ثبت رسانند.

وزیر ارتباطات با تشکر از اعتماد مردم به سامانه الکترونیک کشور گفت: تاثیر خارجی میزان مشارکت مردمی در سرشماری اینترنتی بسیار مثبت است و پیامدهای بسیار خوبی برای کشور خواهد داشت که گزارش سرشماری اینترنتی ایران را به اتحادیه جهانی مخابرات ارایه خواهیم کرد.

برای تشویق مردم به مشارکت، مقرر شد اپراتورها و شرکت‌های اینترنتی از محل منابع خود به ثبت‌نام‌کنندگان آنلاین 2 گیگ اینترنت هدیه دهند.

پس از تخصیص این هدیه، یک شرکت اینترنتی به مشترکان خود برای استفاده از آن حداکثر 2 روز مهلت داد.

این اقدام شرکت شاتل با واکنش کاربران مواجه شد.

اما این شرکت در واکنش به این اخبار اعلام کرد: «برای تشویق کاربران به ثبت‌نام اینترنتی در طرح ملی سرشماری، که منافع ملی به دنبال دارد، شرکت شاتل به شکل کاملا داوطلبانه مزایایی از جمله هدیه ترافیک رایگان، برای کاربران خود در نظر گرفته است. این شرکت برای در اختیار گذاشتن این مزایا به کاربران خود هیچ سوبسیدی از دولت یا نهادهای حاکمیتی دریافت نکرده است. همچنین این حرکت در راستای مسوولیت‎های اجتماعی شاتل صورت گرفته است. بنابراین انتشار خبری با عنوان "مهلت دو روزه به مشترکین برای فعال سازی بسته رایگان طرح سرشماری" غیر واقعی و کاملا غیر منصفانه است. فراموش نکنیم با توجه به حجم بالای کاربران این تصمیم شاتل هزینه‌ بسیار قابل توجه‌ای را به شرکت تحمیل می‌کند. در چنین شرایطی که انتظار درک و همیاری رسانه‌ها را داریم، چنین اطلاع رسانی موجب دلسردی شرکت شده و این شایبه را در ذهن کاربران ایجاد می‌کند که حق و حقوق آن‌ها از سوی شرکت پایمال شده است.»

همچنین رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز واکنش نشان داد و درباره  اینکه برخی اپراتورها اعلام کرده‌اند که دو گیگ اینترنت هدیه سرشماری باید دو روزه مصرف شود، گفت: چنین بحثی مطرح نیست اگر مردم مواردی را مشاهده کردند می توانند به سامانه 195 اطلاع دهند.

به تازگی یک شرکت ارائه‌دهنده سرویس‌های اینترنتی نیز این رویه مشابهی را در پیش گرفته است.

آسیاتک نیز درباره ترافیک ویژه سرشماری نفوس و مسکن به مشترکان خود اعلام کرده: مشترکانی که اطلاعات خود را به صورت الکترونیکی در سامانه سرشماری ثبت‌کرده‌اند برای دریافت دو گیگ هدیه دو روزه خود به پنل کاربردی مراجعه کنند.

نظرات  (۲)

  • خرید بک لینک ارزان
  • باسلام ممنون به خاطر مطلب فوق العادتون
  • دانلود فیلم
  • سلام
    بابت مطلب خوب و وب سایت عالی که دارید سپاسگذارم.
    موفق باشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">