ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تداوم برخورد ناکارآمد با پیامک‌های تبلیغاتی

| چهارشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

دانیال رمضانی - وقت آن رسیده که پرونده مهار پیامک‌های تبلیغاتی را تمام‌شده تلقی کنیم؛ البته به ‌زعم مسوولان وزارت ارتباطات و سازمان رگولاتوری.

اما مردم و کاربرانی که پیامک‌های تبلیغاتی را دریافت می‌کنند، همچنان با بمباران پیام‌هایی از جنس مدرک تقلبی، سفر، کت‌وشلوار، کاشت و برداشت مو، محصولات بزرگسالان، خرید ملک، تشک، نمایش کمدی، فروش لوازم خانگی و غیره مواجه هستند.

علت آنکه می‌گوییم پرونده به‌ زعم، از چند جهت است؛ نخست آنکه در مورد پروژه تفکیک ترافیک اینترنت نیز هفته قبل اعلام شد که مقصر خود مردم هستند که از فیلترشکن استفاده می‌کنند و صاحبان سایت‌ها که نمی‌روند با سایتی که راه انداخته‌ایم همکاری کنند.

دوم آنکه هفته قبل خبر رسید 22 هزار سیم‌کارت ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مسدود شدند و بعضی رسانه‌ها هم خوشحال بودند که برخورد قاطع شده است!

اما این رسانه‌ها ظاهرا فراموش کرده‌اند که حدود سه ماه قبل هم خبر رسید که 30 هزار سیم‌کارت ارسال‌کننده پیامک تبلیغاتی مسدود شدند و قبل‌تر هم انبوهی از خبرهای مشابه رسیده بود. **حال آنکه پیامک‌های مزاحم همچنان می‌آیند و از هر سیم‌کارت فقط یک‌بار برای ارسال این پیامک‌ها استفاده شده و خود ارسال‌کنندگان سیم‌کارت را دور می‌اندازند و سیم‌کارت جدیدی می‌خرند و نیازی به زحمت رگولاتوری در دریافت شکایات و تشکیل پرونده و تحقیق و دستور انسداد و این چرخه بی‌فایده و طولانی نیست.**

سوم اینکه یکی از مسوولان در لابه‌لای اظهاراتش گفته، امکان قطع کامل و همیشگی پیامک‌های تبلیغاتی نیست.

در هر صورت از نظر ما و بخش زیادی از مردم پرونده پیامک‌های تبلیغاتی باز و لاینحل است و همچنان نیز به پیگیری‌های خود ادامه خواهیم داد.

در ادامه مانند همیشه فهرستی از پیامک‌های تبلیغاتی را که صرفا برای یک نفر ارسال شده‌اند نیز منتشر می‌کنیم. البته مردم در جریان هستند اما توجه مسوولان مربوطه را به تاریخ و تعداد پیامک‌های ارسالی جلب می‌کنیم.

منبع:عصرارتباط

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">