ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تدوین دو هزار طرح در بخش ICT کشور

| چهارشنبه, ۱۱ دی ۱۳۸۷، ۰۱:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

معاون آموزش، پژوهش و امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان سال 1386 بیش از دو هزار طرح در زمینه ICT از سوی دانشگاه ها به این وزارت خانه ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، "کمال محامدپور" روز سه شنبه در گردهمایی مدیران دفاتر ارتباط صنعت و دانشگاه با نگاهی بر ICT که با حضور وزیر ارتباطات تشکیل شد، افزود: بعد از گذشت 30 سال از تشکیل کارگروه های مختلف میان دانشگاه و صنعت وقت آن رسیده از حالت هم اندیشی وارد مراحل و مسائل عملیاتی شویم.

وی با بیان اینکه اعتبارات پژوهشی زمانی مثمرثمر واقع می شود که در مکان وزمان تعیین شده هزینه شود، اظهار داشت: در سال 1384 کمیته پژوهشی ارتباطات وفناوری اطلاعات در تمام شرکت های زیر پوشش این وزارتخانه در استان های مختلف تشکیل شد و تا پایان سال

1386 بیش از دو هزار طرح در این کمیته ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد حدود یک هزار و 200 طرح در کمیته های پژوهشی به تصویب رسید، تصریح کرد: برای حل مشکلات صنعت باید ظرفیت علمی دانشگاه ها را در کنار تجربه دستگاه های اجرایی قرار دهیم.

به گفته وی تشکیل کمیته های پژوهشی و استفاده حداکثری از ظرفیت علمی دانشگاه ها با تاکید دولت در دستور کار تمام وزارتخانه ها قرار گرفته است.

محامدپور با تاکید بر توجه به مسائل بنیادی صنعت، یادآورشد: برای حل معضلات کلیدی صنعت باید هر سه بخش تحقیق، تولید و بازار را با هم مورد توجه قرار دهیم و اگر این سه بخش به یکدیگر به خوبی متصل شود زمینه رشد و شکوفایی صنایع کشور فراهم خواهد شد.

وی درخاتمه از اختصاص 400 میلیارد ریال بودجه تا پایان مهر ماه سال جاری برای ساخت آزمایشگاه، حمایت از پایان نامه های دانشجویان و ایجاد فرصت های مطالعاتی در بخش ICT خبر داد و افزود: در این مدت در 12 دانشگاه کشور 17 آزمایشگاه تخصصی به بهره برداری رسید.

  • ۸۷/۱۰/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">