ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تدوین گواهی نامه دیجیتالی تا شهریور ماه

| يكشنبه, ۳ تیر ۱۳۸۶، ۰۳:۴۷ ب.ظ | ۱ نظر

دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات کشور گفت: اکنون آیین‌نامه گواهی دیجیتال درحال تدوین است و تا پایان این آیین‌نامه نوشتن چند ماده باقی است تا به تصویب هیات دولت برسد.

"عبدالمجید ریاضی" شب گذشته در همایش ملی پیوند ‪ ISP‬و ‪ PSP‬در تهران گفت: برای افتتاح حساب‌های اینترنتی دانش‌آموزان ‪ ۵‬بانک تجارت، سپه، پست بانک، سامان و بانک اقتصاد نوین داوطلب شده‌اند.

‪ ISP(‬شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی) و ‪ PSP(‬شرکت‌های‌ارایه‌دهنده خدمات الکترونیک) هستند.

وی در خصوص حساب‌های اینترنتی دانش‌آموزان اظهارداشت: هر حساب اینترنتی دارای هزار تومان خواهد بود و چون هیات دولت تصویب کرده بود که این بودجه از مخابرات تامین شود مخابرات نیز مبلغ ‪ ۲۰‬میلیارد تومان به این امر اختصاص داده است.

وی که معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات نیز است، بیان داشت: پیوند ‪ ISP‬با ‪ PSP‬برای توسعه تجارت الکترونیک می‌تواند مفید باشد و برای شروع کار نیاز نیست شرکت‌ها کارت‌های اینترنتی و تلفن اینترنتی خود را در کیوسک‌ها به فروش برسانند و آن را به صورت اینترنتی به کاربران عرضه کنند.

ریاضی بیان داشت: می‌توان با افتتاح حساب‌های اینترنتی و پیوند این دو بخش کسب و کارهای جدید ایجاد کرد.

این مسوول گفت: بیشتر از اینکه به پهنای باند خارجی نیاز باشد، پهنای باند داخلی نیاز است زیرا بسیاری از ارتباطات اینترنتی در داخل کشور و بین کاربران با سازمان سنجش، موسسات، بانک‌ها و مراکز اقتصادی و غیره انجام می‌شود.

به گفته وی، اینترنت در کشور صرف مسایل اقتصادی و علمی نمی‌شود و باید استفاده کاربران از پهنای باند را به این سمت سوق داد.

این همایش توسط انجمن شرکت‌های اینترنتی و تعدادی بانک خصوصی با هدف توسعه تجارت الکترونیکی برگزار شد.

در این همایش مسوولان بانک‌ها نیز در مورد بانکداری الکترونیکی به سخنرانی پرداختند.

  • ۸۶/۰۴/۰۳

نظرات  (۱)

  • مازیار نیک نژاد
  • با سلام ضمن عرض تشکر به استحضار می رساند همایش ملی پیوند isp و psp به همت و ابتکار انجمن شرکتهای اینترنتی و بانک سامان برگزار گردیده و در این همایش مسئولین محترم نظام بانکی کشور ضمن حمایت از این پیوند استراتژیک ، از آن بعنوان راهکاری برای توسعه مثلث تجارت الکترونیک در بخش خدمات نام برده اند. با تشکر و آرزوی موفقیت روزافزون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">