ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ترامپ: اپل باید تحریم شود

| شنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۴، ۰۲:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

«دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا خواستار تحریم شرکت آمریکایی «اپل» شد.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی سی.ان.ان روز شنبه اعلام کرد به دنبال مناقشه بین پلیس فدرال آمریکا (FBI) و شرکت اپل ، ترامپ خواستار آن شد تا زمانی که FBI اطلاعاتی را که نیاز دارد از سوی شرکت اپل دریافت نکند، این شرکت رایانه ای مورد تحریم قرارگیرد.
بنا بر گزارش ها، چهارشنبه گذشته دادگاهی در آمریکا طی حکمی از شرکت اپل خواست تا در شکستن قفل گوشی همراه ضاربان حادثه تیراندازی سن برناردینو در آذرماه گذشته، به FBI کمک کند که این درخواست با مخالفت مقامات ارشد اپل روبرو است.
بر اساس این گزارش، ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود و پیش از رای گیری امروز در «کارولینای جنوبی» خطاب به طرفداران خود دراین باره گفت: اپل را تا زمانی که اطلاعات را (به FBI) ندانده است، تحریم کنید.
ترامپ افزود: اپل باید (اطلاعات ) امنیتی را برای آن گوشی ها بدهد، به نظرم شما باید اپل را تا زمانی که شماره امنیتی این گوشی را نداده است، تحریم کنید.
به گزارش رسانه های خارجی، چهارشنبه گذشته قاضی «شری پیم» (Sheri Pym) به شرکت اپل دستور داد تا «روش های فنی منطقی» به منظور کمک به FBI برای هک کردن گوش iPhone 5C که تلاش های متعدد ماموران برای باز کردن این گوشی تاکنون ناکام مانده است، اعلام کند.
FBI از زمان رویداد حمله تروریستی سن برناردینو در آذرماه گذشته که در جریان آن 14 نفر کشته شدند، تاکنون موفق به رمز شکنی گوشی همراه یکی از دو ضارب این حمله نشده است.
یازدهم آذرماه سال جاری یک زوج آموزش یافته به نام های «تشفین مالک» 27 ساله و همسرش «رضوان فاروق» 28 ساله تعلیم دیده در مدارس وابسته به عربستان سعودی به یک مرکز مراقبت از معلولان در شهر سن برناردینو در جنوب ایالت کالیفرنیا حمله بردند و با شلیک گلوله 14 تن را کشته و 25 تن را مجروح کردند.
«تیم کوک» مدیرعامل اپل در اعتراض به این خواسته دادگاه و پلیس FBI در بیانیه ای که روی اینترنت انتشار داد، اعلام کرد: دولت آمریکا از اپل خواسته است تا دست به اقدامی بی سابقه زند که امنیت مشریان مورد تهدید قرار می گیرد.
مدیرعامل اپل در این بیانیه با تاکید براینکه شرکت اپل مخالف این دستور قاضی دادگاه است، افزود که تهیه کردن چنین برنامه خواسته شده ای، بسیار پرمخاطره است، زیرا دیگران هم می توانند هر گوشی iPhone را باز کنند و حفظ حریم خصوصی افراد به شدت در کانون نگرانی قرار می گیرد.
مدیر عامل اپل تصریح کرد: دولت آمریکا درخواستی دارد که (اکنون) آن را نداریم و ساخت آن را بسیار خطرناک می بینیم، زیرا از ما خواسته اند یک راه نفوذی به iPhone را بسازیم و اگر این نرم افزار که امروز وجود ندارد، به دست افراد نااهل بیفتد، امکان بازکردن گوشی دیگران را پیدا خواهند کرد.
شرکت رایانه ای، نرم افزاری اپل مقر آن در کالیفرنیا آمریکا است و در سال 2015میلادی درآمدی نزدیک به 234میلیارد دلار داشت.

  • ۹۴/۱۲/۰۱

اپل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">