ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تشدید رقابت اپراتورها برای جذب مشترکان

| دوشنبه, ۲ دی ۱۳۸۷، ۰۱:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

ادامه روند رقابت میان اپراتورهای تلفن همراه در کشور برای جذب مشترکان بیش‌تر به اینجا رسیده که اپراتور دولتی قیمت سیم‌کارت‌های اعتباری خود را به طور موقت به 12 هزار تومان کاهش داده و این باعث شد استقبال از این سیم‌کارت‌ها طی روزهای گذشته افزایش یابد و به گفته فعالان بازار مشتریان زیادی خواهان خریداری آن‌ها باشند.

به گزارش (ایسنا)، چندی پیش شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد که قیمت سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول که در گذشته به مبلغ 34 هزار تومان شامل 24 هزار تومان مبلغ خود سیم‌کارت و 10 هزار تومان شارژ اولیه آن بود از روز عید غدیر تا 12 بهمن‌ماه به 12 هزار تومان کاهش می‌یابد که 10 هزار تومان قیمت خود سیم‌کارت و دو هزار تومان شارژ اولیه آن است.

با این اقدام همراه اول که در راستای رقابت با دیگر اپراتورهای تلفن همراه در کشور انجام شد، استقبال از این سیم‌کارت‌ها به گفته فعالان بازار افزایش یافته است و مردم امیدوارند این کاهش قیمت بعد از 12 بهمن‌ماه نیز در بازار ادامه داشته باشد.

بحث کارت‌های‌ شارژ‌ پنج هزار تومانی سیم‌کارت‌های همراه اول که فقط به صورت الکترونیکی قابل خریداری است از دیگر موضوعاتی است که مردم تمایل دارند امکان خرید آن‌ها به صورت حضوری فراهم شود.

اما به عقیده برخی فروشندگان در بازار سیم‌کارت به نظر می‌رسد با کاهش قیمت سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول، ایرانسل نیز در تلاش است تا همچنان بازار را حفظ کرده و به ارایه شارژ‌های رایگان پنج هزار تومانی به عنوان جایزه اقدام کرده است.

این اپراتور اعلام کرده است که در بازه زمانی اول تا 11 دی‌ماه سال جاری، سیم کارت‌های هدیه ایرانسل با یک ویژگی خاص عرضه می شوند؛ بر این اساس این سیم‌کارت‌های هدیه برای دو بار اول و به صورت خودکار،20 درصد مبلغی که سیم‌کارت اول شارژ می‌شود و یا صورت‌حساب دوره‌ای آن‌ها پرداخت می‌شود، اعتبار رایگان دریافت می‌کنند.

اما اوضاع درباره سیم‌کارت‌های تالیا کمی متفاوت بوده و استقبال از این سیم‌کارت‌ها به گفته فعالان در بازار چشمگیر نیست و از طرفی به گفته مشترکان این سیم‌کارت‌ها مدتی است که کارت‌های شارژ‌ تالیا در بازار با کمبود مواجه شده و حتا بعضا به کارت شارژ 10 هزار تومانی تا 13 هزار تومان نیز در بازار به فروش می‌رسد که پیگیری خبرنگار ایسنا از روابط عمومی این اپراتور درباره علت این موضوع تا لحظه مخابره این گزارش به نتیجه نرسید.

به گفته فعالان بازار سیم‌کارت صفر دائمی همراه اول با کدهای دو و سه به ترتیب به بهای پنج میلیون و 450 هزار ریال و چهار میلیون و 350 هزار ریال به فروش می‌رسد؛ سیم‌کارت صفر کد چهار نیز با قیمت سه میلیون و 200 هزار ریال خریداری می‌شود و با افزایش 100 هزار ریالی نسبت به قیمت خرید فروخته می‌شود.

سیم‌کارت صفر کدهای پنج، شش، هفت و هشت نیز به ترتیب با قیمت سه میلیون و 400 هزار ریال، سه میلیون و150 هزار ریال، سه میلیون و 100 هزار ریال و دو میلیون و 700 هزار ریال فروخته می‌شود.

اما سیم‌کارت کارکرده کدهای یک ، دو، سه، چهار، پنج، شش، هفت و هشت به ترتیب با قیمت پنج میلیون و 550 هزار ریال، سه میلیون و800 هزار ریال، سه میلیون و 150هزار ریال، دو میلیون و 300هزار ریال، دو میلیون و 400 هزار ریال، دو میلیون و250هزار ریال ، دو میلیون و 200هزار ریال و دو میلیون و 200 هزار ریال به فروش می‌رسند.

همچنین سیم‌کارت‌های 0919 نیز در بازار تهران به بهای 120 هزار ریال به فروش می‌رسند؛ سیم‌کارت‌های تالیا نیز بسته به شارژ اولیه با دو قیمت 500 هزار ریال و 200هزار ریال در بازار آزاد فروخته می‌شود و سیم‌کارت‌های اعتباری، دائمی و پیامک ایرانسل هم به بهای 100هزار ریال، یک میلیون و 500 هزار ریال و 50 هزار ریال خرید و فروش می‌شوند.

  • ۸۷/۱۰/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">