ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تشریح شرایط مخابرات بعد از خصوصی سازی

| جمعه, ۱۰ مهر ۱۳۸۸، ۰۶:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

پس از انجام بزرگترین معامله تاریخ بورس در 50 سال اخیر و واگذاری سهام شرکت مخابرات ایران، مدیر عامل این شرکت با بیان اینکه کنسرسیوم خریدار سهام، اختیار انتخاب سه عضو هیات مدیره شرکت مخابرات را دارد گفت: طبق اعلام سازمان خصوصی‌سازی شرکت توسعه اعتماد مبین باید حداقل هزار و 560 میلیارد تومان را حداکثر تا 45 روز بپردازد، علاوه بر آن هر 6 ماه یک بار نیز باید 400 میلیارد تومان پرداخت کنند.

صابر فیضی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با تاکید بر اینکه به‌زودی شرایط خوبی برای مخابرات و سهامداران به وجود خواهد آمد، گفت: فقط کافی است آیین‌نامه‌های استخدام، پرداخت و معاملات این شرکت تغییر کند که در این صورت همه چیز تغییر خواهد کرد و این موضوع طبیعتا برروی اقتصاد جامعه تاثیر خواهد گذاشت.

وی افزود: طبق اعلام سازمان خصوصی‌سازی کنسرسیوم اعتماد مبین 30 روز کاری فرصت دارد که پول را واریز کنند و طبق مقررات بعد از واریز پول در روزنامه رسمی که از قبل تعیین شده فراخوانی را برای تشکیل مجمع فوق‌العاده اعلام می‌کند و چون سه عضو هیات مدیره در اختیار آن‌هاست، رییس هیات مدیره و مدیرعامل مخابرات را آن‌ها تعیین می‌کنند.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: مجمع مخابرات دو ماه پیش تشکیل شد و تا 10 ماه آینده نمی‌شود هیچ پولی را به عنوان سود از این شرکت انتظار داشت بنابراین کسی می‌توانست وارد این مجموعه شود که بتواند دو هزار میلیارد تومان را تا آخر سال تامین کند.

وی افزود: مهر اقتصاد ایرانیان با پشتوانه صنایع الکترونیک از نظر فنی جلو آمده و خود به تنهایی توانایی این کار را نداشت و اعتماد مبین نیز نفرات فنی مورد نیاز را داشت؛ بنابراین دو عامل اصلی توانایی مالی و فنی مطرح بود و طبق اعلام سازمان خصوصی‌سازی به لحاظ امنیتی هم تایید شدند.

فیضی اظهار کرد: 20 درصد سهام دست دولت است و 20 درصد دست تعاونی‌های عدالت است و سه عضو هیات مدیره مخابرات هم توسط کنسرسیوم برنده تعیین می‌شود که اعضای هیات مدیره می‌توانند اعضای هیات مدیره فعلی نیز باشند و یک نماینده را دولت و یک نماینده دیگر را تعاونی‌های عدالت تعیین می‌کنند و می‌توانند اعضای علی‌البدل هم تعیین کنند

  • ۸۸/۰۷/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">