ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تصویب طرح کلان نسل جدید شبکه های مخابراتی

| يكشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۸۷، ۰۱:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

سرپرست مرکز تحقیقات مخابرات ایران از تدوین طرح کلان استفاده از نسل جدید شبکه مخابراتی خبر داد و گفت: برای این منظور پایلوت میدانی شبکه های نسل جدید مخابراتی به زودی راه اندازی می شود.

دکتر عباس ظریفکار در گفتگو با خبرنگار مهر به فعالیتهای این مرکز در زمینه بومی سازی تجهیزات (NGN(next generation network و یا شبکه نسل آتی مخابراتی اشاره کرد و افزود: این مرکز در خصوص شبکه های نسل جدید که بحث روز دنیا نیز است، فعالیتهایی را انجام داده است.

وی از ترسیم طرح کلان نسل آتی شبکه مخابراتی از ابتدای سال جاری خبر داد و اظهار داشت: طرح کلی NGN با همکاری شرکت مخابرات ایران ضمن بازنگری فعالیتهای انجام شده، تدوین و تصویب شد که طبق این مصوبه مدیریت بخش تحقیقاتی آن به مرکز تحقیقات مخابرات ایران ایران واگذار شد.

سرپرست مرکز تحقیقات مخابرات ایران با بیان اینکه این طرح دارای بخشهای مختلفی است، افزود: هر قسمت از این طرح بر اساس برنامه زمان بندی شده اجرا خواهد شد.

ظریفکار، کسب و کار شبکه های NGN، تدوین قوانین و مقررات شبکه های نسل جدید با همکاری سازمان تنظیم مقررات، امنیت شبکه های NGN و مدیریت این شبکه ها را از بخشهای مختلف این طرح یاد کرد و به مهر گفت: بومی سازی شبکه های نسل جدید یکی از ملزوماتی بود که باید در دستور کار قرار می گرفت. برای این منظور کمیته ای تشکیل شد که با ارتباط نزدیکی که با صنعت دارد نوع فناوری هایی که باید بومی شوند را تعیین می کند.

سرپرست مرکز تحقیقات مخابرات ایران، مهمترین بخش این طرح را آزمایشگاههای تست NGN دانست و ادامه داد: این آزمایشگاهها به منظور انجام تستهای لازم برای تجهیزات نسل های آتی مخابراتی راه اندازی می شود.

وی همچنین به راه اندازی پایلوت میدانی NGN اشاره کرد و اضافه کرد: برای تبیین گذر به شبکه های نسل آینده لازم بود این پایلوت راه اندازی شود که با همکاری شرکت مخابرات ایران در حال راه اندازی است.

ظریفکار به تاثیرات نسل جدید شبکه های مخابراتی در ارتباطات پرداخت و گفت: تکنولوژیهای نوین مخابراتی یا 3G امکان دسترسیهای پهن باند صوت، تصویر و داده را با سرعت بالا در اقصا نقاط برای همه فراهم می کند و مشترکان را قادر می سازد تا از طریق موبایل به اینترنت متصل شوند.

  • ۸۷/۰۶/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">