ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تصویب کلیات صیانت از فیبر نوری

| چهارشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۸۷، ۰۳:۰۴ ب.ظ | ۰ نظر

کلیات لایحه صیانت از حریم مسیرهای شبکه کابل فیبر نوری شبکه مادر مخابراتی کشور به تصویب نمایندگان رسید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس با تصویب نمایندگان ،‌ حریم مسیر عبور کابلهای فیبر نوری شبکه مادر مخابراتی کشور از اراضی ملی، دولتی و منابع قابل واگذاری از حریم راهها دو متر است که توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطابق مقررات تملک شده و هرگونه دخل و تصرف در آن منوط به اخذ موافقت وزارت مذکور است.

همچنین در صورت تصویب نهایی این لایحه حریم مسیر عبور کابل های فیبر نوری شبکه مادر مخابراتی کشور نصب شده در محدوده 100 متر مربع بعد از حریم راهها دو متر خواهد بود و وزارت ارتباطات می تواند در مواردی که حریم یاد شده جزو اراضی این قانون نمی باشد نسبت به تملک آن طی تشریفات قانونی اقدام کند.

علاوه بر این بر اساس ماده 3 این لایحه مسیر کابلهای فیبرنوری شبکه مادر مخابراتی کشور که در منتهی الیه حریم راه و راه آهن واقع شده یا می شوند فضای اختصاصی نامیده می شود و استفاده از آن موکول به هماهنگی وزارتخانه های ارتباطات و راه خواهد بود.

کلیات این لایحه با 103 رای مثبت به تصویب نمایندگان رسید.

  • ۸۷/۰۸/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">