ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای گفت: اگرچه متن برنامه پنج ساله اقتصادی به صورت لایحه دولت درآمده و به مجلس ارائه شد اما سعی سازمان نظام صنفی رایانه ای بر این است تا با تعامل با مجلس بتواند تا حدودی مفاد این برنامه را در حوزه فناوری اطلاعات برای پنج سال آینده تغییر دهد.

"مهران خوانساری" در گفت و گو با موبنا با بیان اینکه برنامه پنجم توسعه نوعی هدف گذاری عمده برای تمامی بخش ها است و می تواند به دنبال خود اثرات بسیار مهمی را در کشور ایجاد کند ، اظهار داشت: این برنامه جهت گیری ها را در چهارچوب اسناد بالادستی نظیر سند چشم انداز نشان می دهد و می تواند اهداف پنج ساله بخش خصوصی را ترسیم کند. تهیه برنامه پنجم توسعه اقتصادی اقدامی تاثیر گذاردر کشور است. در صورتی که روند این برنامه به شکل اصولی درکشور طی شود، باید سنجش ها و ارزیابی های لازم درباره برنامه های قبلی صورت گیرد.

خوانساری با اشاره به وضعیت نامناسب فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور گفت: بخش خصوصی کشور دوران های خاص و مختلفی را تجربه کرده است. اما در شرایط فعلی چرخه اقتصادی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات به شکل روان نمی چرخد. چهارسال گذشته دوران رونق صنعت فناوری اطلاعات بود. در این دوران پروژه های مختلفی از سوی دولت تعریف شد و عموم شرکت ها روی آن سرمایه گذاری کردند. اما با رکود اقتصاد جهانی، صنعت فاوا با مشکلات عدیده مواجه شد. در شرایط فعلی به دلیل وضعیت اقتصادی نامناسب، شرایط کار برای بخش خصوصی سخت شده است.

نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای با اشاره به ایجاد تسهیل در شرایط کسب و کار از سوی دولت افزود: بهتر است در شرایط فعلی دولت با توجه به قانون و مقررات تدوین شده، برای شرایط کسب و کار تسهیلاتی ایجاد کند. تسهیلات مالی، آسان کردن فرآیند ارجاع پروژه ها و ایجاد شرایط مناسب در کسب و کار می تواند انگیزه فعالیت را برای بخش های خصوصی ایجاد کند. این موارد باید در برنامه پنجم توسعه دیده شود.

  • ۸۸/۱۰/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">