ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: با توجه به تغییر شیوه استفاده کاربران از خدمات ارتباطی، نیازمند تغییر جدی تعرفه در بخش تلفن ثابت، همراه و اینترنت ثابت هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «داوود زارعیان» روز دوشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه تله کام 2017 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعرفه در بخش تلفن ثابت باید براساس آبونمان مناسب، توجه به تورم و هزینه نگهداری از شبکه صورت گیرد و دیگر نظام تعرفه‌گذاری براساس پالس، دقیقه و … تاثیر گذار نیست.
وی تاکید کرد: در نظام تعرفه گذاری باید به جنبه ریسک سرمایه‌گذاری اپراتورها نیز توجه شود زیرا در دنیا بین 60 تا 70 درصد درآمد اپراتورها بدون ریسک به دست می‌آید در حالی که در کشورهایی مانند ایران 97 درصد درآمد اپراتورها همراه با ریسک است.
زارعیان معتقد است در بخش تعرفه‌گذاری اینترنت ثابت نیز باید بررسی مدل‌های جهانی در نظر گرفته شود؛ برای نمونه در بسیاری از کشورهای دنیا هزینه ثابت ماهانه از مشترک دریافت و درنهایت خدمات مختلف در اختیار آنها گذاشته می‌شود.
معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: برای تعیین تعرفه در بخش اینترنت ثابت باید به هزینه سرانه مصرف کاربران نیز توجه شود زیرا در دنیا میزان مصرف ماهانه یک خانوار نزدیک 100 گیگابایت برآورد می شود در حالی که در ایران مطالعه دقیقی در این زمینه نشده است.
زارعیان همچنین گفت: توسعه شبکه ملی اطلاعات و انتقال 70 درصد ترافیک داخلی از طریق این شبکه نیز می‌تواند در تعرفه‌گذاری این حوزه نقش مثبتی داشته باشد.

** 90 درصد تجهیزات مورد نیاز از تولید داخل تامین می شود
معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران همچنین از عزم جدی این شرکت برای حمایت از تولید ملی خبر داد و در پاسخ به ایرنا گفت: اکنون 90 درصد تجهیزات مورد نیاز بخش غیرفعال (پسیو) از تولید داخل تامین می شود.
زارعیان اظهار داشت: تامین تجهیزات فعال (اکتیو) به دلیل نبود تولید کننده از تامین کنندگان خارجی تهیه می شود.
زارعیان با بیان اینکه باید برای پرورش تولیدکننده تجهیزات بخش اکتیو تلاش کرد، ادامه داد: تلاش می شود با استفاده از تولید داخل نیاز مشتریان پاسخ داده شود
به گزارش ایرنا، هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی (ایران تله کام 2017) امروز با حضور 225 شرکت و واحد تولیدی داخلی و 102 شرکت خارجی یا نمایندگی‌های آنها از 15 کشور در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

  • ۹۶/۰۷/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">