ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سعید کریمی ـ ابتدا باید قیمت سرویس استاندارد مشخص شده و سپس متناسب با آن تعرفه‌‌های مکالمه تلفن همراه تعیین شود.

سیدعلی علویان عضو هیأت علمی دانشکده مخابرات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهر با بیان این مطلب افزود: سرویس‌های تلفن همراه در کشور به علت طراحی‌های نامناسب به صورت نامطلوب ارایه می‌شود.

وی با بیان این مطلب که قول‌های کوتاه‌مدت برای بهبود شبکه تلفن همراه عملی نیست گفت: بهبود طراحی شبکه نیازمند زمان است و از آن جایی که در کشور ما همزمان با بهبود شبکه توسعه آن نیز صورت می‌گیرد، نمی‌توان انتظار داشت در مدت زمانی کمتر از یک سال به استانداردهای تلفن همراه نزدیک شویم.

وی افزود: تعرفه‌های مکالمه تلفن همراه در کشور باید متناسب با سرویس‌های استاندارد معین شود.

علویان در خصوص شاخص‌های استاندارد مکالمه تلفن همراه گفت: چگونگی کیفیت مکالمه تلفن همراه و همچنین میزان دسترسی به شبکه از جمله شاخص‌های تعریف استاندارد مکالمه تلفن همراه است.

وی افزود: به طور معمول شبکه تلفن همراه استاندارد باید به گونه‌ای باشد که از هر 100 بار درخواست مکالمه حداکثر 2 بار با نبود کانال مواجه شویم.

عضو هیأت علمی دانشکده مخابرات در پاسخ به این سؤال که آیا مقایسه تعرفه تلفن همراه در کشور با کشورهای دیگر امکان‌پذیراست یا خیر گفت: زمانی که تولیدناخالص داخلی در کشور ما متناسب با دیگر کشورها قابل مقایسه نیست و به تناسب آن درآمد در کشور ما با درآمد سایر کشورها نمی‌باشد، نمی‌توان درباره تعرفه مکالمه تلفن همراه چنین مقایسه‌ای را انجام داد.

وی در خصوص شاخص‌های تعیین تعرفه‌های مکالمه تلفن همراه گفت: به طور معمول تعرفه‌های مکالمه به گونه‌ای معین می‌شود که هزینه سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی اپراتور موردنظر ظرف 4 تا 5 سال برگشت را داشته باشد.

وی افزود: در کشور ما از آنجایی که هزینه سرمایه‌گذاری اولیه را خود مردم پرداخت می‌کنند تعرفه‌ها باید بر اساس قیمت تمام شده معین شود.

  • ۸۴/۰۷/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">