ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، گفت: نظام تعرفه گذاری خدمات مخابراتی بازنگری و اصلاح می شود.

'لطف الله سبوحی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به ضرورت اصلاح نظام تعرفه گذاری خدمات مخابراتی، ‌اظهار داشت: نظام تعرفه گذاری باید به گونه ای اصلاح شود که در آن منافع اپراتورها و همینطور منافع مصرف کنندگان و مردم دیده شود.

وی افزود: بررسی های کارشناسی در مورد اصلاح نظام تعرفه گذاری خدمات مخابراتی شامل نحوه تعیین تعرفه مکالمه تلفن ثابت و همراه در سازمان تنظیم مقررات به پایان رسیده و نتایج این بررسی اواخر امسال و یا اوایل سال آینده تقدیم کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواهد شد.

سبوحی تاکید کرد که تصمیم گیری در مورد اصلاح نظام تعرفه گذاری از اختیارات کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

گفتنی است کمیسیون تنظیم مقررات بعنوان مرجع تعیین کننده نرخ مکالمه تلفن ثابت و همراه و قیمت اینترنت و سایر خدمات مخابراتی و ارتباطی از افراد زیر تشکیل شده است:

الف- وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات (رئیس کمیسیون).

ب- معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (دبیر کمیسیون).

ج- نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با معرفی رئیس آن سازمان.

د – نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی با معرفی وزیر امور اقتصادی و دارایی.

هـ- سه نفر صاجب نظر در امور توسعه اقتصادی، ارتباطات و یا فنآوری اطلاعات که با پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تصویب هیات وزیران برای مدت 4 سال انتخاب می شوند.

سبوحی در ادامه با اشاره به زیان ده بودن شرکت مخابرات ایران از محل خدمات تلفن ثابت گفت: مخابرات بدنبال افزایش تعرفه مکالمه تلفن ثابت است و در این مورد پیشنهاداتی نیز به کمیسیون تنظیم مقررات ارسال کرده است.

وی افزود: افزایش تعرفه مکالمه تلفن ثابت منتفی نشده است ولی به طور قطع امسال شاهد افزایش در این زمینه نخواهیم بود.

هم اکنون قیمت یک پالس مکالمه تلفن ثابت 7/44 ریال است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در روزهای پایانی سال 1388 طی گفت و گویی با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که نرخ فعلی مکالمه تلفن ثابت 75 درصد کمتر از قیمت تمام شده هر دقیقه مکالمه است.

صابر فیضی در این گفت وگو خاطرنشان کرده بود که شرکت مخابرات ایران برای هر دقیقه مکالمه مشترکان با تلفن ثابت 76 ریال هزینه می کند ولی آن را به قیمت 45 ریال به مشترکان عرضه می کند.

به گفته ی مدیرعامل شرکت مخابرات، در برنامه پنجساله چهارم توسعه مقرر شده بود که سالانه 10 درصد به قیمت مکالمه با تلفن ثابت اضافه شود که دولت نهم این بخش از قانون برنامه چهارم را لغو و از اجرای آن جلوگیری کرد؛ به این ترتیب طی شش سال گذشته، قیمت مکالمه تلفن ثابت افزایش نداشته و ثابت بوده است.

  • ۸۹/۱۱/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">