ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تعهدات مشترکان برای استفاده از سرویس MMS

| سه شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۸۷، ۰۵:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کلیه موارد و تعهدات قانونی مشترکان تلفن همراه برای استفاده از سرویس MMS (ارسال تصویر) اپراتور دوم تلفن همراه را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ارائه این سرویس از سوی اپراتوردوم به مشترکان، آنها باید فرم دقیق مشخصات فردی و نشانی خود را در ثبت و هرگونه تغییرنشانی را سریعا به مراکز ثبت مشخصات اعلام کنند و در صورت سرقت یا فروش سیم کارت، وضعیت جدید را اطلاع دهند.

بر اساس این ابلاغیه، استفاده تبلیغاتی و ارسال انبوه با مقاصد تجاری از MMS (به جز سازمانهای تهیه کننده محتوا) ممنوع است و مشترکان نباید هرگونه پیام طبقه بندی شده ای را ارسال کنند.

هرگونه پیامی که خدشه دارکننده امنیت ملی است، برای مشترکان ممنوع است و آنان باید از انتشار ویروس، نرم افزارهای مخرب جلوگیری کنند. ارسال هرگونه پیام مستهجن، تهدید آمیز و برهم زننده امنیت اقتصادی و اجتماعی نیز برای مشترکان ممنوع اعلام شده است.

در شرایط عادی نیز ارسال هر گونه پیام تبلیغاتی از سوی اپراتور برای مشترکان بلامانع فرض می شود مگر آن که مشترک عدم موافقت خود با دریافت پیام های تبلیغاتی را از مجاری مشخص به اپراتور اعلام نماید.

بر اساس این ابلاغیه، تکالیف اپراتور نیز برای ارائه خدمات عدم تبعیض میان مشترکان و اخذ تعهدات لازم پیش از ارائه این سرویس به آنان است و همچنین اطلاع رسانی مستقیم به مشترکان و ایجاد بسترهای لازم برای استفاده مراکز فرهنگی مجازاست.

علاوه بر موارد فوق، اپراتور باید شرایط لازم برای جلوگیری از انتشار ویروس و ثبت مشخصات گیرنده و فرستنده برای قابل پیگرد بودن و محدود شدن تعداد پیام ها را فراهم کند.

پس از ارائه سرویس MMS در صورتی که مشترکین پیام نامناسب دریافت کنند می توانند آن را به شماره 2117 ارسال نمایند.

  • ۸۷/۰۷/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">