ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جمع‌بندی نهائی و رأی‌گیری در ارتباط با طرح ادغام شورای‌عالی فناوری اطلاعات در شورای‌عالی فضای مجازی و حذف ماده (4) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فردا در کمیسیون صنایع و معادن مجلس صورت می‌گیرد.

سال گذشته 50 نفر از نمایندگان مجلس به انحلال شورای عالی فناوری اطلاعات رأی دادند که نهایتا این موضوع رأی نیاورد و یک فوریت و دو فوریت آن رد شد.

اما بار دیگر با موافقت نمایندگان مجلس، در دومین ماه سال جاری این بار طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی اولویت بررسی گرفت و قرار شد کلیات و جزییات آن بررسی شود.

نصراالله پژمان‌فر -نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی- طراح بررسی با اولویت این طرح بود و وجود شوراهای متعدد و موازی را دلیل اصلی چنین موضوعی دانست.

نهایتا بررسی چنین طرحی با موافقت 120 نماینده در اولویت بررسی صحن علنی قرار گرفت اما علی لاریجانی رئیس مجلس نیز پس از استماع اخطار احمد توکلی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: آقای توکلی معتقد بودند که برخی از وظایف وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حذف ماده 4 به زمین می‌ماند، لذا پیشنهاد می‌کنم که این طرح دوشوری شود و جزئیات آن برای بررسی بیشتر به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع شود تا این وظایف تفکیک و وظایف شورای فضای مجازی تعیین تکلیف شود.

به گزارش تسنیم با این حال بعد از حکم انتصاب اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی و ابلاغ10  محور مهم وظایف و مأموریت‌های این شورا از سوی مقام معظم رهبری، بار دیگر آهنگ طرح ادغام شورای عالی IT در شورای عالی فضای مجازی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی به گوش می‌رسد.

مقام معظم رهبری در اولین بند از محورهای مهم وظایف و مأموریت‌های شورای عالی فضای مجازی خواستار "انحلال شوراهای عالی مصوب در گذشته که موازی این شورا هستند، به‌منظور تحکیم جایگاه فراقوه‌ای و موقعیت‌محوری و کانونی شورای عالی و نیز انتقال وظایف آن شوراها به شورای عالی فضای مجازی" شدند.

کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نظر دارد "طرح ادغام شورای‌عالی فناوری اطلاعات در شورای‌عالی فضای مجازی و حذف ماده (4) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات" را در جلسه عصر فردا (یکشنبه 1394/7/19) بررسی کند.

قرار است در این جلسه جمع‌بندی نهائی و رأی‌گیری در ارتباط با مطرح کردن چنین طرحی، صورت گیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">