ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تقلای شبکه‌های اجتماعی برای حفظ کاربران

| يكشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر
در کنار تغییرات رسانه های اجتماعی که پاسخی به نیاز کاربران است، قابلیت های جدید ممکن است باعث ترک شبکه های اجتماعی از سوی کاربران شود و این تهدید بنا به حساسیت کاربران و کاربرد شبکه های اجتماعی برای آنان قوت و ضعف دارد. طی چند ماه اخیر تغییراتی که در توییتر و فیس بوک ایجاد شد مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار نگرفت و واکنش اعتراض آمیز آنها را در پی داشت. برای نمونه می توان به تغییر دکمه Favorite به Like در شبکه اجتماعی توییتر اشاره کرد.
پایگاه تحلیلی حرفه ای ObServer.com با بررسی فعالیت کاربران در رسانه های اجتماعی چند تغییر بزرگ این رسانه ها در سال 2016 را پیش بینی کرده است.
 
 واقعیت مجازی به شبکه های اجتماعی می رسد
«تصور کنید تنها چیزی که با دوستان تان به اشتراک می گذارید، خاطرات و نظرات تان نباشد بلکه بتوانید محیط زندگی خود را به شکلی متفاوت با آن به اشتراک بگذارید». این جمله مارک زوکربرگ است و پس از آن دیدیم که وی شرکت واقعیت مجازی Oculus را خرید. در حال حاضر فیس بوک در حال استفاده از واقعیت مجازی در ویدویو 360 درجه است. امکان فوق العاده جذابی که به کاربران امکان می دهد هنگام پخش یک فایل ویدیویی بتوانند 360 تصویر را به جهت های مختلف (بالا، پایین، چپ و راست) بچرخانند. این امکان در حال حاضر در اختیار برندهای بزرگی مانند دیزلی لند است. به همین دلیل ما پیش بینی می کنیم سال پر هیجانی در انتظار عاشقان سینما و دست اندرکاران این هنر است. 
خبر خوب اینکه اوایل امسال باید منتظر رونمایی از Oculus Rift و یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی از سوی شرکت فعال در حوزه واقعیت مجازی یعنی Oculus نیز باشیم که نسخه آزمایشی آن روی دستگاه Gear سامسونگ فعال می شود.
 
جهش خریدهای شبکه ای
سال گذشته کاربران زیادی در شبکه های اجتماعی پر بازدید مانند توییتر، فیس بوک، اینستاگرام و پینترست خریدهای خود را با دوستان شان به اشتراک گذاشتند. بر اساس تحقیقی که آبزرور انجام داده است بسیاری از کاربران در تصمیم گیری برای خرید از صحبت های دوستان شان درباره برندها در شبکه های اجتماعی تاثیر می گیرند. 
در حال حاضر نوآوری ای که پینترست برای خرید آنلاین در اختیار کاربرانش قرار داده است، به عنوان یکی از الگوهای موفق شناخته می شود. 
در پینترست کاربران می توانند بدون خارج شدن از این شبکه اجتماعی مدل ها و رنگ های مختلف یک محصول را ببینند و محصول مورد نظرشان را خریداری کنند. 
در حال حاضر کاربران برای دیدن تنوع محصولات و خرید با کلیک روی لینک فروشگاه از شبکه اجتماعی که در آن هستند خارج شده و به سایت فروشگاه هدایت می شوند. 
پیش بینی می شود خرید آنلاین در شبکه های اجتماعی در سال جاری میلادی، یکی از محبوب ترین فعالیت های کاربران باشد.
 
 شکاف مهارتی
با راه اندازی سرویس هایی مانند fACEBOOK AT Work و  Slack شاهد رشد استفاده از ابزارهای شبکه های اجتماعی در گسترش و افزایش کیفیت کار کسب و کارها هستیم. به نظر می رسد استفاده از ابزارهای شبکه های اجتماعی در محیط کسب و کار بتواند ارتباطات داخلی سازمان ها را سر و سامان بدهد و در سال 2016 یکی از اهداف بسیاری از شبکه های اجتماعی ،کارآفرینان و صاحبان کسب و کار باشد.
شبکه های اجتماعی به کارمندان و مشتریان کمک می کند تا به شکلی ساده با چالشی کمتر محصولات و خدمات را عرضه و خریداری کنند. در حال حاضر کسب و کارها خیلی کمتر از آنچه شبکه های اجتماعی ظرفیت دارند از آنها استفاده می کنند. تحقیقی که هاروارد انجام داده نشان می دهد تنها 12 درصد از کسانی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند معتقدند توانسته اند از تمام ظرفیت های این شبکه ها بهره ببرند. در صورت توجه نشان ندادن به این موضوع شکاف مهارتی و کاربری به وجود آمده می تواند عمیق تر شود و برای جلوگیری از این اتفاق، بسیاری از کسب و کارها نیازمند آموزش در این زمینه هستند.
 
 بهبود کیفیت خدمات در رسانه های اجتماعی
برقراری ارتباط با مشتریان همیشه برای صاحبان کسب و کار و حتی برای مشتریان از اهمیت برخوردار بوده است. این روزها این ارتباط بیشتر از طریق ایمیل برقرار می شود یا از طریق سایت. اما پاسخگویی به مشتریان از این طریق کمی زمان بر است. شبکه های اجتماعی در این میان می توانند کمک خوبی به هر دو طرف ماجرا کنند. طی سال 2015 فیس بوک و توییتر توانستند به صورت قابل توجهی قابلیت ارایه خدمات و پاسخگویی به مشتریان را بهبود بخشد. امکان برقراری ارتباط مستقیم در شبکه های اجتماعی و راه اندازی کانال های مختلف در رسانه هایی مانند یوتیوب کمک زیادی به صاحبان کسب و کار در این حوزه می کند که پیش بینی می شود سال 2016 شاهد افزایش رشد استفاده از این ابزارها و کیفیت خدمات فروشندگان باشیم. (منبع:فناوران)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">