ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سناتورهای آمریکایی در پی این هستند تا مستثنا شدن شبکه‌های اجتماعی از مسوولیت کیفری در قبال محتوای کاربران‌شان را لغو کنند. یک سناتور دموکرات و یک سناتور جمهوری‌خواه روز چهارشنبه ۴ تیرماه طرحی را به سنا بردند که در صورت تصویب، کمپانی‌های مالک شبکه‌های اجتماعی در مقابل محتوای پست شده توسط کاربران‌شان مسوولیت حقوقی و کیفری پیدا می‌کنند.

به گزارش فدراسیون فاوا به نقل از رویترز، طرح دو حزبی سنا «قانون مسوولیت بسترها و شفافیت مصرف کنندگان» یا به صورت خلاصه PACT نام دارد و توسط سناتور برایان اسکاتز، از حزب دموکرات و جان تیون، از حزب جمهوری‌خواه، این طرح را با هدف مسوول شدن و قانونمند کردن تصمیمات کمپانی‌های بزرگ تجاری برای نظارت بر محتوای پست‌شده در بسترهای شبکه اجتماعی ارائه کرده‌اند.

این طرح بعد از مدت‌ها بحث و جنجال در مورد در مورد ماده ۲۳۰ قانون موسوم به «قانون نجابت ارتباطات» مصوب ۱۹۹۶ ارائه شده‌است. بر اساس این ماده قانونی، کمپانی‌های خدمات دهنده بسترهای اشتراک محتوای اینترنتی، نسبت به مسوولیت کیفری محتوای به درمیان‌گذاشته‌شده توسط کاربران‌شان مصونیت دارند.

سناتور اسکاتز در توضیح طرحی که به سنا تقدیم کرده‌است گفت: «به نظر من مباحثی که تاکنون در مورد ماده ۲۳۰ قانون نجابت مطرح شده‌است، کاملاً احمقانه هستند.» وی در مورد ضرورت ارائه یک لایحه جدید گفت: «به نظر من این موضوع نیاز به جراحی دارد نه پانسمان.»

بر اساس لایحه جدید موسوم به PACT کمپانی‌های مالک شبکه‌های اجتماعی باید کل عملیات نظارت‌شان بر محتوای شبکه‌ها را به صورت شفاف برای کاربران مشخص کنند. در این لایحه همچنین کمپانی‌های مالک شبکه‌های اجتماعی موظف می‌شوند هرگونه اعمال ویرایش، حذف یا تغییر در محتوای پست شده توسط کاربران را ظرف ۱۴ روز به آن‌ها اطلاع دارند و برای آن‌ها حق فرجام‌خواهی قائل شوند.

بر اساس لایحه جدید، هیچ نوع مصونیت کیفری برای کمپانی‌ها در نظر گرفته‌نشده‌است. اگر این لایحه به قانون بدل شود، کمپانی‌هایی همچون توییتر و فیس‌بوک در صورت با خبر شدن از محتوای غیرقانونی در دادگاه‌های عادی قابل تعقیب قضایی هستند.

رئیس جمهور آمریکا، ایالات متحده آمریکا، ماه گذشته و پس از آنکه توییتر و فیس‌بوک برخی از پیام‌های او و کارزار انتخاباتی‌اش را به دلیل استفاده از نمادهای نژادپرستانه و ترغیب خشونت، نشانه‌گذاری یا حذف کردند، فرمان اجرایی جدیدی برای نظارت بر این کمپانی‌ها امضا کرد. او همچنین اعلام کرده‌است که از هر لایحه‌ای برای لغو مصونیت شبکه‌های اجتماعی در برابر پیگیری قضایی محتوای منتشر شده توسط کاربران، حمایت می‌کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">