ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تلفن ویژه ناشنوایان ساخته شد

| چهارشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۸۴، ۱۰:۱۸ ق.ظ | ۲ نظر

پارک علم و فن‌آوری استان یزد اعلام کرد: دستگاه تلفن ویژه ناشنوایان با استفاده‌از تصویر زبان اشاره توسط یک دانشجوی رشته سخت‌افزاررایانه دانشگاه آزاد اسلامی تفت ساخته شد.
به گزارش روز سه‌شنبه این مرکز، دستگاه یاد شده، طی شش ماه، ساخته شده اما تحقیقات صورت گرفته بر روی آن چهار سال به طول انجامیده است.
بر پایه این گزارش رضوان خوش‌اندام سازنده دستگاه یاد شده گفت: از طریق این تلفن،دو ناشنوا قادر خواهند بود، مکالمات خود را با تصویر زبان اشاره برای یکدیگر ارسال کنند.
همچنین یک ناشنوا می‌تواند از طریق نوشتار و ارسال صوت با استفاده از کد ویژه با یک فرد شنوا ارتباط تلفنی برقرار کند.
وی گفت:بر روی دستگاه تلفن یاد شده،تصاویری از حروف الفبای زبان اشاره، طراحی شده و ناشنوایان با ارسال این تصاویر با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.
خوش اندام اظهار داشت: فرد ناشنوا با بستن سیستم ویبره و علائم نوری به مچ دست خود می‌تواند از صدای زنگ تلفن با خبر شود.
وی به مبلغ هزینه شده برای ساخت این دستگاه اشاره‌ای نکرد و گفت: دستگاه یاد شده، مشابه داخلی ندارد.

  • ۸۴/۰۹/۲۳

نظرات  (۲)

اینجانب کم شنوا هستم و از تلفن استفاده نمی کنم . خواهشمند است تلفنی بسازید که برای کم شنوایان متنی نوشته شود تا آنها بتواند براساس آن متن به فرد شنوا جواب بدهد بدین وسیله ارتباط برقرار گردد . اخیرا تلفنی برای ناشنوایان ساخته شده که باید حروف را تایپ کرد که این برای کم شنوایان مناسب نیست و امکان استفاده آن مشکل می باشد . با تشکر به امید پیشطرفت علم فناوری تلفن ناشنوایان در کشور .
اینجانب کم شنوا هستم و از تلفن استفاده نمی کنم . در مورد نظر ارسالی مورخ 4 بهمن : " خواهشمند است تلفنی بسازید که برای کم شنوایان ... " اخیرا منوجه شدم که تلفن هائی ساخته شده که با تله کویل کار می کند ( دگمه T سمعک ) و برای کم شنوایان مفید است . اگر اطلاعات بیشتری خواستید به من ایمیل بزنید ( hyektam@yahoo.com )

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">