ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طی هماهنگیهایی که صورت پذیرفته است، تمام دانشگاه ها تا پایان سال جاری به فیبر نوری مجهز می شوند.

به گزارش خبرگزاری شهر صبح امروز محمد سلیمانی در پنجاه و چهارمین نشست روسای دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری با تاکید بر اینکه قاچاق اطلاعات سالانه حدود 40 میلیون دلار به کشور ضررمی رساند، افزود: فناوری موجود اطلاعات در دانشگاه ها را قبول نداریم و باید بیشتر در این زمینه فعالیت شود و اطلاعات بیشتر ارایه شود تا بتواند پاسخگوی نیاز تخصصی کشور در این زمینه باشد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه در بخش ارتباطات در مدت کوتاهی بازدهی دارد، گفت: در حال حاضر 18 میلیون خط تلفن ثابت در کشور وجود دارد و تا پایان برنامه چهارم توسعه باید به 36 میلیون خط تلفن برسد یعنی باید طی چهار سال آینده 18 میلیون خط ثابت اضافه شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه حضور ارتباطات و فناوری اطلاعات در دانشگاه های کشور بسیار کمرنگ است، گفت: در حال حاضر 7 میلیون و 800 هزار خط تلفن همراه در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه طی یکی دوسال اخیر دو تا سه میلیون خط تلفن همراه واگذار شده است، اظهار کرد: در برنامه چهارم توسعه حدود 25 هزار خط تلفن همراه باید واگذار شود.

سلیمانی اظهار کرد: اپراتور دوم طی دو سال آینده می تواند بیش از سه هزار شغل جدید ایجاد کند که بیش از دو هزار نفر آنها باید متخصص باشند و این در حالی است که دانشگاه های کشور نمی توانند نیروهای متخصص این بخش را تامین کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 56 هزار کیلومترفیبر نوری در کشور وجود دارد، گفت: در حال حاضر حدود 27 هزار کیلومتر فیبر نوری در مسیر اصلی وجود دارد که این میزان فیبر نوری در هیچ کدام از کشورهای منطقه وجود ندارد.

  • ۸۴/۰۹/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">