ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با بیان اینکه همراه اول تاکنون موفق به فروش 41 میلیون و 440 هزار سیمکارت شده است گفت: این اپراتور برای ارتقای فناوری و کیفیت شبکه در صدد آماده سازی شبکه خود برای اجرای نسل چهارم موبایل در کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر وحید صدوقی شب گذشته در نشست آشنایی با عرضه سهام شرکت ارتباطات سیار ایران در فرابورس در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی صنعت ارتباطات همراه و توانمندی ها و عملکرد این شرکت را تشریح کرد.
5 درصد از سهام شرکت ارتباطات سیار به عنوان یکی از شرکتهای تابعه شرکت مخابرات ایران قرار است طی روزهای آینده برای کشف قیمت در بازار فرابورس کشور عرضه شود و پس از آن 5 درصد سهام دیگر این شرکت نیز طرف یک سال آینده واگذار خواهد شد.

مشترکان با درآمد بالا سیمکارت همراه اول دارند

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با بیان اینکه مخابرات ایران در سال 1350 تاسیس شد و تلفن همراه در سال 1373 با ارائه 7 هزار سیمکارت در تهران فعال شد ، در مورد رشد بازار ارتباطات در کشور طی این سالها خاطرنشان کرد: در سال 1381 شبکه سیمکارت اعتباری تالیا ایجاد شد ، در سال 1383 ارتباطات سیار به شرکت تبدیل شد و پروانه اپراتور دوم تلفن همراه – ایرانسل نیز در سال 1385 اعطا شد.

صدوقی با اشاره ارائه مجوز اپراتورهای وایمکس در سال 87 و خصوصی سازی مخابرات در سال 88 گفت: در سال 89 نیز پروانه اپراتور سوم واگذار شد و در همین سال نیز 40 درصد سهام شرکت مبین‌نت – اپراتور سراسری وایمکس توسط همراه اول خریداری و در نهایت سهام همراه اول در فرابورس پذیرفته شد.

وی به افق پیشروی ارتباطات همراه در کشور اشاره کرد و گفت: طبق گزارش موسسه تحقیقاتی بیزینس مانیتور شمار مشترکان تلفن همراه در ایران تا سال 2014 به 103 میلیون نفر خواهد رسید که تحقق این پیش بینی باعث افزایش ضریب نفوذ به 132 درصد می شود. این در حالی است که طبق پیش بینی های انجام شده شمار مشترکان تلفن همراه در دنیا تا سال 2020 به 50 میلیارد مشترک می رسد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار سهم تالیا را از بازار تلفن همراه ایران یک درصد ، سهم ایرانسل را 37 درصد و همراه اول را 62 درصد اعلام کرد و گفت: هدف همراه اول جذب مشترکان با درآمد بالا است و طبق بررسی های انجام شده بیشترین مشترکین با درآمد بالا در مجموعه همراه اول حضور دارند.

همراه اول بیست و ششمین اپراتور دنیا از حیث مشترک

صدوقی با اشاره به سه وندور اروپایی برای اجرای زیرساخت شبکه همراه اول و بهره گیری 100 درصد تجهیزات اروپایی در تجهیزات رادیویی این شبکه ادامه داد: در بحث سوئیچ و آنتن نیز 90 درصد شبکه از طریق وندورهای مطرح اروپایی تامین شده است ، همچنین حدود 27 شرکت داخلی در بحث ارائه محتوای خدمات ارزش افزوده با همراه اول همکاری می کنند.

وی با بیان اینکه همراه اول 100 درصد پوشش جمعیتی شهرهای کشور ، 99 درصد جاده های اصلی ، 72 درصد جاده های فرعی و 55 هزار کیلومتر از مسیرهای ریلی را تحت پوشش قرار داده است ، در مورد شمار مشترکان این اپراتور نیز گفت: همراه اول در سال 73 حدود 7 هزار سیمکارت واگذار کرد که در سال 81 این تعداد به 4/8 میلیون رسید و در سال 88 نیز شمار مشترکان این اپراتور به 38 میلیون افزایش یافت. هم اکنون همراه اول 41 میلیون و 440 هزار سیمکارت واگذار کرده است.

صدوقی با اشاره به جایگاه همراه اول در کشور ، منطقه و جهان نیز گفت: همراه اول از نظر تعداد مشترک در کشور و منطقه خاورمیانه رتبه اول را داراست و در بین 780 اپراتور دنیا رتبه 26 را از نظر تعداد مشترک دارد.

فروش اینترنتی 250 میلیارد تومانی سیمکارت و کارت شارژ

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران با اشاره به نوآوری در سبد محصولات، خدمات و ارتقای فن‌آوری و کیفیت شبکه همراه اول اظهار داشت: در سال گذشته همراه اول موفق به فروش 250 میلیارد تومانی در بحث سیمکارت و کارت شارژ شد و با ارائه سرویس پرداخت همراه و سامانه "جیرینگ" قصد دارد بزودی هر گوشی موبایل را به یک سامانه پرداخت "POS " تبدیل کند که در این راستا و در نمایشگاه تله کام این امکان را برای 103 هزار مشترک فراهم کرد.

وی رویکرد همراه اول را برای ارتقای فناوری و کیفیت شبکه انتخاب نسل چهارم موبایل عنوان کرد و گفت: هم اکنون در بحث خرید تجهیزات و آماده سازی شبکه برای ارتقا به نسل چهارم در تلاش هستیم.

صدوقی همچنین از اولین حضور همراه اول در مزایده های اپراتوری خارج از کشور خبر داد و گفت: در کنسرسیوم مزایده اپراتور سوم سوریه شرکت کرده ایم که بزودی نتایج آن قطعی می شود .

رشد 40 درصدی درآمد سالانه همراه اول

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با بیان اینکه همراه اول در 4 سال گذشته هرسال رشد 40 درصدی درآمد را تجربه کرده است ، ادامه داد: برای سالهای بعد نیز افزایش درآمد 19 درصدی برای همراه اول پیش بینی شده است.

وی با اشاره به 3 هزار و 534 میلیارد تومان افزایش درآمد این شرکت در سال گذشته از رشد سود ناخالص سالانه 37 درصدی این شرکت و میانگین رشد سود عملیاتی 264 میلیارد تومانی خبر داد و گفت: سرمایه همراه اول در طی چهار سال از 50 درصد به 528 درصد افزایش بازده داشته است.

صدوقی با اشاره به درآمد 1965 میلیارد تومانی همراه اول که رشد 350 میلیارد تومانی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است ، تاکید کرد: سود خالص همراه اول از 406 میلیارد تومان به 426 میلیارد تومان افزایش یافته است.

  • ۸۹/۰۹/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">