ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تهدیدهای ترک سل پابرجاست

| چهارشنبه, ۶ تیر ۱۳۸۶، ۰۳:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

یک مقام مسوول در کنسرسیوم آسیای شرقی از عدم اظهار تمایل شرکت ترکسل برای حضور در مناقصه اپراتور سوم تلفن همراه خبر داد.

وی، درگفت وگو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر این که ترکسل تمایلی ندارد وارد مناقصه اپراتور سوم شود، اظهار داشت: شرکت ترکسل حدود 3 ماه گذشته از طریق کنوانسیون دولت ایران و ترکیه نامه‌‏ای را به وزارت ارتباطات به منظور حل مسالمت‌‏آمیز مسایل دو طرف ارایه کرد و به وزارت ارتباطات شش ماه وقت داده است که مشکلات قرار داد اپراتور دوم تلفن همراه ایران را که در سال‌‏های گذشته به وجود آمده بود، مرتفع سازد.

وی، با بیان این که شرکت ترکسل معتقد است که در پروژه اپراتور دوم تلفن همراه ایران بدون دلایل موجه کنار گذاشته شده است، تصریح کرد: این شرکت همچنان پی‌‏گیر مسایل حضور خود در ایران در سال‌‏های قبل است.

وی، با بیان این که ترکسل در صورتی که مسائلش در ایران از سوی وزارت ارتباطات رفع نشود به دادگاه پاریس ادعای خسارت 10 میلیارد دلاری خود را اعلام می‌‏کند، یادآورشد: در حال حاضر اپراتور سوم تلفن همراه برای ترکسل اهمیتی ندارد و حرف آن‌‏ها روی مشکلات به وجود آمده در پروژه اپراتور دوم است، این در حالی است که معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارتباطات در خصوص تقاضای ترکسل مبنی بر حل مشکلات گذشته و نیز ارایه نامه از این شرکت به وزارت ارتباطات اظهار بی‌‏اطلاعی کرد و گفت: ممکن است این مذاکرات در سطح دولت‌‏ها و یا مجلس دو کشور مطرح شده بود.

دکتر صمد مومن بالله، درگفت وگو با خبرنگار ایلنا، تاکید کرد: وزارت ارتباطات هرگونه راه اصولی و مسالمت آمیز را قبول داشته و از همکاری کشورهای مختلف در زمینه ICT استقبال می‌‏کنند.

وی، یاد‌‏آورشد: هیچ منافاتی برای حضور ترکسل در اپراتور سوم تلفن همراه وجود ندارد و این شرکت نیز تمایل خود را اعلام کرده است.

  • ۸۶/۰۴/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">