ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تهیه لیست شبکه‌های اجتماعی در روسیه

| چهارشنبه, ۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۰۲:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

سازمان روسکام نادزور در راستای اجرای قانون جدید اقدام به تهیه لیست شبکه‌های اجتماعی می‌کند.
 به گزارش سایبربان؛ سازمان روسکام نادزور در راستای اجرای قانونی که چندی پیش در مورد محتوای شبکه‌های اجتماعی به تصویب رسید اقدام به تهیه لیست شبکه‌های اجتماعی می‌کند. 

بر طبق قانونی که پیش‌تر به تصویب رسید شبکه‌های اجتماعی بایستی با مانیتورینگ محتوای منتشره اطلاعات غیرقانونی را شناسایی و دسترسی به آن را مسدود سازند. 

از 1 فوریه 2021، قانون مذکور لازم‌الاجرا شده و به اعتقاد کارشناسان روسکام نادزور نوآوری‌های آن امکان حذف سریع اطلاعات مخرب اجتماعی را که نیاز به واکنش سریع دارند فراهم می‌سازد.

شبکه‌های اجتماعی موظف هستند دسترسی به محتوای مربوط به بی‌احترامی علیه شهروندان، کشور و قانون اساسی فدراسیون روسیه و اطلاعات مربوط به فراخوان‌های اغتشاشات، افراطی‌گری و شرکت در رویدادهای عمومی هماهنگ نشده را محدود سازند. 

در قانون تصویب‌شده، شبکه اجتماعی به یک منبع اینترنتی اطلاق می‌گردد که برای انتشار اطلاعات از طریق صفحات شخصی ایجادشده اختصاص‌یافته و میزان دسترسی روزانه به منبع بیش از 500 هزار کاربر در فدراسیون روسیه است.

روسکام نادزور که ملزم به تهیه لیست شبکه‌های اجتماعی شده، در حال حاضر، شبکه‌های اجتماعی فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، تیک تاک، وی‌کی، او‌کِی، یوتیوب و لایکی را در لیست مورداشاره قرار داده است. 

  • ۰۰/۰۷/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">