ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توجیهات‌تان ما را یاد گذشته انداخت آقای وزیر!

| دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۳۵ ب.ظ | ۱ نظر

علی اصلان شهلا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توجیه لزوم افزایش تعرفه تلفن ثابت از تئوری های مرسوم اقتصادی و مباحث ریاضی معمول عبور کرد.
محمود واعظی در توجیه افزایش تعرفه های تلفن ثابت تئوری اقتصادی معمول قیمت و تقاضا را معکوس کرده و گفته است انتظار داشتیم با توجه به گران بودن تعرفه تلفن های همراه، مشترکان اقبال بیشتری به تلفن ثابت داشته باشند. اما این اتفاق نیفتاد و مخابرات ضرر کرد و در نتیجه ما تعرفه تلفن ثابت را افزایش دادیم. 
در واقع آقای وزیر به جای اعلام واقعی دلیل افزایش تعرفه تلفن ثابت، تلاش می کند علتی قابل پذیرش برای تاخیر در افزایش تعرفه ها (به غیر از اختلافات مدیریتی) بیان کند. وگرنه همه می دانند افزایش تعرفه تلفن ثابت امری ضروری است و آن قدر دیر شده بود که دولت یک سال مانده به انتخابات پذیرفت آن را ناگهان 50 درصد افزایش دهد.
نکته دیگر در صحبت های آقای وزیر، تلاش وی برای ارزان نشان دادن تعرفه جدید تلفن ثابت است. وزیر برای نیل به این هدف، اعلام کرده که تعرفه تلفن همراه 14 برابر تلفن ثابت است. اما با تقسیم تعرفه ها متوجه می شویم تعرفه تماس از همراه اول به همراه اول به عنوان پرطرفدارترین نوع تماس، 12.6 برابر، مکالمات درون شبکه رایتل و ایرانسل 11 برابر و تنها مکالمات یک اپراتور تلفن همراه با اپراتور دیگر 13.8 برابر است.
حتی اگر بپذیریم که این اختلاف 14 برابر است، باز هم این که تلفن ثابت و همراه چقدر با هم اختلاف دارند ابزار خوبی برای مقایسه ارزانی یا گرانی تعرفه تلفن ثابت نیست و ارزانی و گرانی را با توجه به هزینه های تمام شده و مقایسه سرویس مشابه در کشورهای دیگر و میزان درامد خانوار و موارد این چنینی می سنجند. 
به هر حال افزایش 50 درصدی قیمت شوک آور است و حتما وزارت ارتباطات و مخابرات و البته اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی وزیر، با واکنش مشترکان روبه رو خواهد شد. بنابراین شاید بهتر باشد دلایل واقعی اقتصادی و فنی این اقدام به مردم اعلام شود و از ارایه دلایل پوپولیستی که تنه به تنه برخی رفتارهای گذشته می زند و ما را به یاد برخی ها می اندازد، بپرهیزیم.(منبع:فناوران)

نظرات  (۱)

با سلام
لطفا درباره طرح ترابردپذیری از وزیر سوال بفرمایید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">