ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در چهار سال آینده باید توجه جدی به بخش غیردولتی و جذب سرمایه گذاری خارجی صورت پذیرد.

سید احمد معتمدی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شهر با بیان این مطلب افزود: در برنامه چهارم اهداف بسیار خوبی دیده شده است که انتظار می رود این برنامه به خوبی عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: اگر 50 درصد از سرمایه گذاری ها در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط بخش غیردولتی انجام شود و توجه جدی به جذب سرمایه گذاری خارجی در چهارچوب قوانین، نیروی انسانی داخلی و فناوری داخلی می توانیم اهداف برنامه چهارم را عملی کنیم و کشوری می تواند در پایان پنج سال آینده بر محور توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات عمل کند.

سید احمد معتمدی تاکید کرد؛ با توجه به فرهنگ ها و زبانهای مختلف که در دنیای ارتباطات و اطلاعات وجود دارد در اینترنت باید به گونه ای حرکت کنیم که نه تنها فرهنگ اسلامی حفظ شود بلکه از این مزیت اینترنت استفاده و آن را توسعه دهیم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کشورهای مختلف مدل خاصی را در فناوری اطلاعات انتخاب کرده اند، بعضی از کشورها مثل مالزی فناوری اطلاعات را محور توسعه قرار داده اند و بعضی کشورها مانند هند در بخش های خاصی سرمایه گذاری بیشتری کرده اند و در بعضی بخش ها کمتر سرمایه گذاری کرده اند و به همین جهت توانسته اند در بخش صدور نرم افزار پیشرفت کنند. اما مدلی که ایران در زمینه فناوری اطلاعات انتخاب کرده است توسعه هم جانبه با تاکید بر صادرات است.

  • ۸۴/۰۳/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">