ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توقف غیر منتظره نماد معاملاتی مخابرات

| چهارشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۸۹، ۰۴:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

نماد معاملاتی مخابرات صبح امروز بعد از دادو ستد 3 میلیون سهم و حضور سه دقیقه ای به طور غیر منتظره ای بسته شد،اتفاقی که مدیرعامل مخابرات از دلیل آن ابراز بی اطلاعی کرد و رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی دلیل این واقعه را لزوم دریافت گزارش هایی و وجود شایعات دانست.

به گزارش فارس ، شرکت مخابرات در حالی با سرمایه 4 هزار و 578 میلیارد تومانی و ارزش روز 9.8 هزار میلیارد تومانی بزرگترین بنگاه حاضر در بورس ایران بوده و طی چند روز گذشته در جهش حدود هزار واحدی شاخص نقش داشته که نماد معاملاتی آن در اولین دقایق امروز به طور ناگهانی و غیر منتظره ایی بسته شد.

براساس این گزارش، این توقف سه دقیقه بعد از شروع معاملات در ساعت 9 صبح امروز و داد و ستد حدود 3 میلیون سهم صورت گرفت. با این رویداد فعالان بازار به دنبال دلیل این توقف برآمدند و برخی از کارگزاران نسبت به این واقعه اعتراض کردند.
*بی اطلاعی مدیرعامل مخابرات از دلیل توقف نماد

این موضوع با صابر فیضی مدیرعامل مخابرات در میان گذاشته شد و وی با ابزار بی اطلاعی از این دلیل توقف نماد به فارس گفت: صبح امروز رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس ( امیرحمزه مالمیر ) طی تماسی خواهان ارایه گزارش های حسابرسی شده شرکت های تابعه مخابرات شد که در پاسخ اعلام کردم هر چند گزارش آماده باشد امروز ارایه می شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا مجامع عمومی 31 شرکت تابعه مخابرات برگزار شده تا گزارشی تهیه و ارسال شود اظهار داشت: از روز گذشته مجامع 4 شرکت تابعه برگزار شده و روز یکشنبه آینده به اتمام می رسد تا زمینه برگزاری مجمع سالانه شرکت مخابرات در اردیبهشت ماه فراهم شود.
*دلایل توقف نماد از سوی مقام مسئول سازمان

این اظهارات در حالی مطرح می شود که در تماس با رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی، دلایل بسته شدن نماد مخابرات اعلام شد.

مالمیر در برابر این سئوال فارس که چرا نماد مخابرات به طور ناگهانی متوقف شد، اظهار داشت: با توجه به لزوم ارایه گزارش زیرمجموعه های مخابرات و وجود برخی شایعات متضاد درباره افزایش یا کاهش سود هر سهم این شرکت، نماد معاملاتی مخابرات صبح امروز بسته شد.

وی ادامه داد: طی چند روز گذشته از مدیرعامل مخابرات خواسته شده بود هر گزارشی که از زیرمجموعه ها آماده می شود بلافاصله به سازمان ارسال شود تا مورد بررسی قرار گیرد. روز گذشته در حالی بیش از 4 گزارش را دریافت کردیم که امروز نیز طی تماسی خواسته شد تا قبل از ساعت 9 باقی گزارش ها ارایه شود اما اطلاعات یکی دو شرکت به موقع ارایه نشد.

این مقام مسئول در سازمان بورس تاکید کرد: بنابراین با توجه به لزوم دریافت گزارش ها مربوطه و بروز شایعات تصمیم گرفته شد نماد معاملاتی مخابرات بسته شود تا بعد از دریافت اطلاعات کامل و گزارش های شرکت های تابعه، نماد آن با شفافیت باز شود.

مالمیر در واکنش به این مطلب که برخی کارگزاران به این اقدام اعتراض داشته و خواهان توقف نماد قبل از شروع معاملات و یا اجازه انجام معاملات تا پایان معاملات امروز بودند،اظهار داشت: از ابتدا قرار بود قبل از شروع معاملات امروز در ساعت 9 نماد مخابرات بسته شود و چنانچه چند گزارش شرکت ها زودتر دریافت می شد، نماد مخابرات قبل از ساعت 9 متوقف می شد اما به دلیل تاخیر در دریافت اطلاعات ، تا زمان اعلام توقف نماد به شرکت بورس، 3 میلیون سهم مخابرات داد و ستد شد.

وی در برابر این نکته که برخی فعالان نیز توقف ناگهانی نماد مخابرات را جلوگیری از کاهش احتمالی شاخص در روز های آینده دانسته اند پاسخ داد : اتفاقا " شرکت مخابرات روز گذشته حدود 50 واحد بر شاخص اثر مثبت گذاشته بود و دارای صف خرید بود. از طرف دیگر معتقدیم معاملات سهام باید با قیمت های شفافی انجام شود و تا نوسان شاخص هم طبیعی باشد.

مالمیر در خاتمه تاکید کرد: هیچ نگرانی از افت شاخص وجود ندارد چرا که این متغیر تابع عرضه و تقاضاست و باید از شفافیت مناسبی برخوردار باشد.

  • ۸۹/۰۱/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">