ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توقف فعالیت ‪ISP‬ها صحت ندارد

| دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۸۵، ۰۶:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

رییس انجمن شرکت‌های اینترنتی گفت: توقف فعالیت ‪ISP‬ها صحت ندارد اما مجوز جدیدی در این زمینه صادر نخواهد شد.
"مسعود ریاضیات" امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار آی تی ایرنا در مورد اینکه در برخی از رسانه‌ها این مطلب منتشر شده است، افزود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده‌است تا زمانی که مقررات جدید تعیین نشود، مجوزی در این زمینه صادر نمی‌شود.
وی تصریح کرد: این تقسیم بندی که اکنون در زمینه خدمات اینترنتی در کشور وجود دارد پیش از این توسط مصوبه‌های قبلی انجام شده است که شامل ‪ )ISP‬شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی) ، ‪ ICP(‬توزیع‌کنندگان پهنای باند)، ‪ VOIP(‬تلفن اینترنتی)، ‪ PAP(‬خدمات اینترنت پرسرعت) و بسیاری موارد دیگر است.
به گفته رییس انجمن شرکت‌های اینترنتی، این تقسیم بندی اکنون با پیشرفتی که در زمینه فناوری اطلاعات به وجود آمده، جایگاه مناسبی ندارد.
ریاضیات اضافه کرد: در سراسر دنیا به بخشی که خدمات اینترنتی ارایه می دهد، ‪ ISP‬اطلاق می‌شود که این ‪ISP‬ها می‌توانند خدمات تهیه، توزیع و ارایه خدمات اینترنتی را انجام دهند، در واقع امور خدمات اینترنتی در این مراکز تجمیع شده است.
به گفته وی، فلسفه وجودی ‪ICP‬ها نیز این بود که این مراکز از ماهواره استفاده کرده و نقطه تماس بین‌المللی داشته باشند، تا تامین‌کننده پهنای باند اینترنتی باشند.
ریاضیات افزود: اما اکنون با جمع‌آوری ماهواره ها، شرکت فناوری اطلاعات اعلام کرده که خود تامین‌کننده پهنای باند بوده و با قیمت مناسب آن را تامین می‌کند.
وی ادامه داد: به همین سبب موضوع وجود و فعالیت ‪ICP‬ها با ابهام مواجه شده است، و همچنین به دلیل اینکه اکنون بیش از هزار ‪ ISP‬در کشور در حال فعالیت است، اعلام شده که بیش از این دیگر مجوز ‪ ISP‬صادر نمی‌شود.
به گفته وی، اکنون قرار است فعالیت‌ها محدود شود، تا مقررات جدید به نتیجه برسد.

  • ۸۵/۰۵/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">