ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توقف نماد مخابرات در بورس و توضیح مخابرات

| دوشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۸۹، ۰۲:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

یکی ازمهم‌ترین تحولات در بازار داد و ستد سهام در سال جدید توقف نماد معاملاتی مخابرات بود به طوری که در اولین دقایق معاملاتی روز18 فروردین‌ماه نماد شرکت مخابرات ایران که در سال جدید پرش شاخص نقش اساسی ایفا کرده بود، به دلیل تعدیل عایدی متوقف شد تا اطلاعات لازم را به سازمان بورس ارائه کند، این در حالی است که بیش از 3 میلیون سهم در لحظات ابتدایی در این نماد معامله شده بود اما مدیر عامل شرکت مخابرات ایران درباره علت بسته شدن نماد مخابرات در این زمینه اظهار بی‌اطلاعی کرد.

به گزارش (ایسنا)، صابر فیضی درباره علت بسته شدن نماد مخابرات به ایسنا اظهار کرد که مخابرات در این زمینه اطلاعی ندارد و بورس باید نظر خود را اعلام کند.

اما علی صحرایی - مدیر و ناظر بازار- در گفت‌وگو با ایسنا درباره دلایل توقف نماد مخابرات گفته بود: شرکت مخابرات برخی اطلاعات را به سازمان بورس ارائه کرده است که سازمان در حال بررسی اطلاعات بوده و به دلیل آثار مالی با اهمیت اطلاعات، نماد این شرکت متوقف شد.

وی با بیان اینکه بعد از دریافت اطلاعات کامل و گزارش‌های شرکت‌های تابعه، نماد این شرکت باز می‌شود، تاکید کرد: توقف نماد مخابرات هیچ ربطی به شاخص بورس ندارد و به دلیل تعدیل عایدی و ارائه اطلاعات متوقف شده است.

شرکت مخابرات بزرگ‌ترین بنگاه حاضر در بورس است و طی چند روز گذشته در جهش شاخص بورس نقش اساسی داشته است که نماد معاملاتی آن سه دقیقه بعد از شروع معاملات روز 18 فروردین‌ماه بسته شد.

اما صابر فیضی درباره پیش‌بینی سود سهام مخابرات به خبرنگار ایسنا گفت:‌ این پیش‌بینی براساس اسناد و مدارکی که به بورس اعلام می‌کنیم، مشخص می‌شود، یعنی سود براساس اطلاعات و ارقامی که داریم و قرار دادن آن در بازار تعیین خواهد ‌شد.

وی درباره زمان برگزاری مجمع مخابرات هم اظهار کرد: این مجمع در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود ولی هنوز زمان آن نهایی نشده است.

او توضیح داد: گزارش‌های تلفیقی را پس از آماده شدن به سازمان حسابرسی ارائه می‌دهیم که بعد از اظهار نظر سازمان حسابرسی زمان دقیق برگزاری مجمع شرکت مخابرات مشخص می‌شود.

  • ۸۹/۰۱/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">