ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توقف VOIP افتخار ماست

| شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۸۵، ۰۲:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

مهندس علیرضا علمی ،‌ نائب رئیس و دبیر انجمن شرکتهای اینترنتی ایران در نشست ماه مسئولین اجرائی انجمن اظهار داشت : نگاه صنف به مقوله تلفن اینترنتی (VOIP) به منزله یک صنعت است که آینده ارتباطات صوتی بر این بستر خواهد بود .در حال حاضر این صنعت در کشور شکل گرفته و فعالیت یکصد و چهل شرکت در بیست استان پتانسیل خوبی را در ایران ایجاد نموده است . انتقال قریب نیم میلیارد دقیقه ترافیک بین الملل داخل به خارج (Origination ) در سال مبین خدمات این مجموعه ها به مردم می باشد . اگر این ترافیک از سوئیچ های بین الملل مخابرات خارج می گردید ، مخابرات ایران باید به ازای هر یک دقیقه مکالمه به مقصد خارج بین 20 سنت تا یک دلار به مخابرات کشور مقصد پرداخت می نمود . که با یک محاسبه ساده میتوان به رقم بالای صرفه جوئی ارزی حاصل از فعالیت شرکتهای originate کار پی برد . این عمل هم به نفع بیت المال بوده هم با تعدیل تعرفه ها امکان تماسهای ارزان و مطلوب هم وطنان فراهم گردیده است .

وی با بیان اینکه انجمن در مقام صنف از هیچ کوششی برای دوام و قوام کسب و کار این شرکتها فرو گذار ننموده اظهار داشت : نوع نگرش و نظارت وزارت ارتباطات بر این شرکتها می تواند در آینده ارتباطات ایران اثرپذیر باشد .

نائب رئیس انجمن شرکتهای اینترنتی ایران بحث قاچاق مکالمات (Termination ) را مقوله ای کاملا متفاوت از فعالیت این شرکتها عنوان نمود و اظهار داشت : با مدیران اکثر شرکتهای فعال در حوزه origination در ارتباط هستیم و بحث Termination در مورد ISP ها صحت ندارد و این برچسب ویژه خوارانی است که برای ترافیک بین الملل کیسه دوخته اند .

علمی با بیان اینکه یکی از افتخارات بزرگ انجمن متوقف نمودن آئین نامه VOIP بود و فعلا مصلحت نیست بحثهای مهمی در مورد آن مطرح شود اظهار داشت : صنف تلاشهای فراوانی نمود تا از حذف اجباری شرکتهای فعال VOIP جلوگیری نماید چرا که می رفت voip هم به سرنوشت PAP دچار شده و مجددا کار به کاردان سپرده نشود. کار به جائی رسیده بود که دو شرکت نفتی هم بدنبال دریافت مجوز VOIP بودند .

علمی در پایان واگذاری مجوز Termination به چند شرکت محدود را پاک نمودن صورت مسئله دانست و اظهار داشت : در صورت واگذاری این مجوز به چند شرکت محدود ، این شرکتها می توانند با رانت بوجود آمده به عرصه Origination هم ورود نموده و انحصار این بخش را در دست بگیرند و طبیعتا اثری از شرکتهای فعال کنونی که بنیانگذاران این صنعت در کشور بوده اند نخواهد ماند . تنها راه حل این مسئله استفاده از توانمندیهای بالقوه در صنف می باشد .

  • ۸۵/۱۲/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">