ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

به دلیل وجود مشکلاتی در اجرای قانون، علی‌رغم وجود ظرفیت بالا در صنعت لوح فشرده، تولیدکنندگان این صنعت از صادرات محصولاتشان بازمانده‌اند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ICT اتاق بازرگانی ایران، عبدالرضا نوروزی رییس اتحادیه صنایع لوح‌های فشرده ایران گفت: در زمینه صادرات محتوا به کشورهای همجوار همچون ترکیه و عراق که بازار خوبی هم دارند ظرفیت لازم وجود دارد و به لحاظ قانونی نیز مشکلی در زمینه قانون وجود ندارد اما در اجرای قانون مشکلاتی دیده می‌شود.

وی ادامه داد:  وزارت ارشاد معتقد است که باید محتوا را دیده و تایید کند حال آنکه این محتوا برای کشورهای دیگر همچون ترکیه تولید می‌شود و با توجه به تاخیر زمانی که برای بازبینی محتوا توسط وزارت فرهنگ باید در نظر گرفته شود عملا ما از تولید بازمانده و کشور ثالث هم سفارش خود را به دیگر کشورهای رقیب مثل عربستان می‌سپارد.

نائب رییس کمیسیون ICT اتاق بازرگانی ایران معتقد است: در این صنعت ما توان بالقوه زیادی داشته و حتی قابلیت رقابت با چین را از لحاظ قیمتی دارا هستیم. همچنین به لحاظ کیفی نیز اگر از چینی‌ها بالاتر نباشیم پایین‌تر هم نیستیم.  دلیل آن هم این است که این فناوری "های‌تک" بوده و در آن کوچک‌سازی صورت گرفته، همچنین نیروی انسانی کم شده و سیستم خودکار است.

رییس اتحادیه صنایع لوح های فشرده ایران گفت: قیمت مواد تشکیل دهنده لوح فشرده و مورد نیاز برای ساخت لوح‌ها تقریبا در همه جای دنیا یکسان است. به این ترتیب ما از نظر خرید مواد اولیه لازم و نیز از نظر نیروی انسانی مورد نیاز شرایط خوبی را داریم. اما مشکلی که هم در دولت دهم و هم در دولت یازدهم وجود داشته و در وزارت ارتباطات و وزارت فرهنگ دیده شده، عدم امکان تهیه لوح‌های فشرده پر شده برای کشورهای دیگر و صادرات این محصولات است.

  • ۹۶/۰۶/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">