ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تولید روزانه 22 هزار ویروس

| سه شنبه, ۲۴ دی ۱۳۸۷، ۰۱:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

اسماعیل ذبیحی - تنها در 8 ماه نخست سال 2008 ، تعداد ویروس های رایانه ای از مجموع بدافزارهای کشف شده در 17 سال گذشته یعنی از سال 1990 تا 2007 میلادی فراتر رفت .

بررسی های آماری جدید نشان می دهد که در سال گذشته میلادی روزانه 35000 کد مخرب کشف شده است که دست کم 22000 مورد آن، بدافزارهای کاملا جدید بوده اند .

PandaLabs ، لابراتوارهای تشخیص و کشف کدهای مخرب رایانه ای، طی گزارشی مفصل از وضعیت امنیت اطلاعات در سال 2008 عنوان کرد که تروژان ها هنوز هم محبوب ترین ابزار تخریب نزد خرابکاران اینترنتی محسوب می شوند و به تنهایی 70 درصد از کل کشفیات پاندا را به خود اختصاص داده اند .

هم چنین آگهی افزارها با تشکیل 20 درصد و کرم ها با اختصاص 4 درصد از کل بد افزارهای تولید شده درسال گذشته، کاربران اینترنت را در معرض بیشترین آلودگی های رایانه ای قرار دادند .

لوییس کرونز، مدیر ارشد لابراتوارهای پاندا، احساس کاذب امنیت در کاربران و در نتیجه، جدی نگرفتن شرایط حفاظتی در سیستم های رایانه ای خود را، از مهمترین عوامل تأثیر گذار بر کاهش ضریب امنیتی در اینترنت عنوان می کند:

\"با توجه به افزایش تصاعدی کاربران اینترنت از طریق ورود نسل های جدید از جوانان و نوجوانان به فضای مجازی، خرابکاران اینترنتی به هیچ وجه نگران کاهش اهداف آسیب پذیر و قربانیان بالقوه خود نیستند. بنابراین راهکار مؤثر در کاهش مشکلات امنیتی اینترنت بیشتر به خود کاربران مربوط می شود. آن ها می توانند با جدی نگرفتن امنیت در جبهه خرابکاران و هکرها قرار بگیرند و یا برعکس با حفاظت از سیستم های خود،‌ به قدرت شرکت های امنیتی بیافزایند.\"

انتشار ضد ویروس های جعلی در اینترنت و موج عظیم آلودگی های ناشی از آن ها نیز به عنوان یک اتفاق امنیتی در سال گذشته اعلام شده است .

این آگهی افزارها با نمایش پی در پی پیغام های غیر واقعی ، به کاربران اعلام می کنند که رایانه آن ها آلوده به کدهای مخرب خطرناکی ست که باید سریعا پاکسازی شوند و به آن ها پیشنهاد می کند که با پرداخت 50 تا 70 دلار یک ابزار ضد ویروس موثر و قدرتمند برای این مسئله دریافت نمایند.

پاندا اعلام کرد که میزان درآمد خرابکاران و منتشرکنندگان ضد ویروس های جعلی تا کنون به بیش از 65/13 میلیون دلار در ماه بالغ شده که در افزایش توجه آن ها به استفاده از این نوع کلاهبرداری بی تأثیر نبوده است.
لطفا برای مشاهده گزارش کامل پاندا از وضعیت جهانی امنیت اطلاعات در سال گذشته میلادی به این آدرس مراجعه فرمایید :

http://www.pandasecurity.com/enterprise/security-info/tools/reports.htm

  • ۸۷/۱۰/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">