ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تولید ماهانه صدهزار گوشی ایرانی

| چهارشنبه, ۷ بهمن ۱۳۸۸، ۰۲:۴۷ ب.ظ | ۳ نظر

مدیرعامل شرکت GLX (تولید کننده گوشی ایرانی) از تولید ماهانه 100 هزار گوشی ایرانی و برنامه‌ریزی عرضه لپ‌تاپ بومی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حمید سعیدی در نشست خبری معرفی گوشی‌های تلفن همراه ایرانی گفت: این کارخانه از اواخر سال 85 تولید گوشی‌های همراه خود را با مارک GLX به معنای زندگی بسیار خوب که یک برند کاملا ایرانی و ثبت شده در کشورهای دیگر است، را آغاز کرده است.

وی افزود: فعالیت ما از سه مدل گوشی و تولید روزانه 500 دستگاه در خوزستان شروع شد که در حال‌حاضر این تولید به بیش از30 مدل و تولید 100هزاردستگاه در ماه رسیده است.

وی افزود: تولید گوشی‌های تلفن همراه ما به صورت واردات قطعات از کشورهای دیگر و به صورت CKD انجام می‌شود ولی 50 درصد ICها، طراحی خود گوشی و نرم افزار در داخل کشور انجام می‌شود.

مدیرعامل این شرکت هدف از تولید گوشی‌تلفن‌همراه ایرانی را صادرات این گوشی‌ها به کشورهای دیگر عنوان کرد و گفت: ما تاکنون با بسیاری از کشورهای آسیایی میانه مانند ترکیه، آذربایجان، ارمنستان و ازبکستان قرارداد همکاری بسته‌ایم و همچنین به دلیل نزدیکی کارخانه به کشورهای عربی درصدد صادرات محصولات خود به کشورهای امارات، کویت، عمان و عراق که یک بازار بکری دارد، نیز هستیم.

سعیدی خاطرنشان کرد: از نظر ما بازار عراق یک بازار بکر و مناسب جهت معرفی محصولات ایرانی است و ما هم از این رو با حضور در نمایشگاه فناوری اطلاعات عراق که بزودی برگزار می‌شود گوشی‌های GLX را معرفی کنیم.

وی دلیل موفقیت خود را قیمت مناسب عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ما به دنبال سود نیستیم بلکه به فکر دوام در بازار و ارتقای جایگاه خود هستیم و درصددیم با ارائه خدمات پس از فروش بسیار مناسب این جایگاه را هم در کشور و هم در خارج از ایران تثبیت کنیم.

مدیرعامل کارخانه گوشی تلفن همراه GLX خاطرنشان کرد: با وجودی که ما تاکنون از حمایت هیچ ارگانی برخوردار نبوده‌ایم و تبلیغات گسترده‌ای هم نداشتیم با استقبال شدید مردم به خصوص در شهرستانها از جمله خوزستان، شیراز، اصفهان، یزد و خراسان برخوردار بودیم به طوری که تقاضا بیشتر از عرضه کارخانه‌ بوده است و در همین راستا امیدواریم که بتوانیم تا سه ماه آینده نیز تولید خود را دو برابر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما استقبال مردم را به نسبت ظرفیت تولید خود در نظر می‌گیریم به طوری‌که هم‌اکنون در خوزستان حدود 2 میلیون کاربر گوشی GLX وجود دارد و همچنین در خرید اینترنتی ما هم که در سایت شرکت انجام می‌شود 20 هزار متقاضی در نوبت خرید گوشیهای GLX هستند و البته باز هم امیدواریم در سال جدیدی که عرضه در بازار تهران را شروع کردیم، بتوانیم نظر مردم را به سمت این گوشی‌ها جذب کنیم.

سعیدی در ادامه سخنان خود به بحث تعرفه واردات گوشی تلفن همراه اشاره کرد و گفت: از نظر ما تعرفه واردات قطعات تلفن همراه (CKD) که در حدود 4 درصد است تعرفه معقولی است و برای ما هم به صرفه است.

وی با شاره به کشورهایی که قطعات گوشی‌های خود را وارد می‌کنند افزود: ما قطعات گوشی‌های خود را خود را از هنگ کنگ و لوازم جانبی را هم از چین وارد می‌کنیم البته همه قطعات دارای شرکت سازنده و مبدا است ودر کمرگ نیز کاملاً مشخص است، که البته قابل ذکر است که خریداری این قطعات از چین به دلیل ارزانی محصولات در آن کشور است و در ایران این محصولات با قیمت کمتر پیدا کنیم حتما از داخل خود کشور خریداری می‌کنیم و احتیاج به خریداری شرکت‌های دیگر نداریم به طور مثال هم اکنون قالب گوشی‌های ما در شیراز تولید می‌شود و همین امر خودباعث اشتغالزایی 2 هزار نفر به طور مستقیم وغیر مستقیم شده است.

سعیدی اظهارداشت: در مورد قاچاق تلفن همراه عقیده داریم برای جلوگیری از این امر باید محصولات داخلی با قیمت پایین و با کیفیت مناسب عرضه شود که همین امر خود به خود باعث دوری مردم از گوشی‌های چینی و قاچاق شده که خدمات پس از فروش هم ندارند.

وی در پایان گفت: کارخانه GLX با سرمایه اولیه یک میلیارد تومان آغاز به کار کرده و درصدد است با تنوع محصولات بازار را متعادل نگه دارد. همچنین در نظر داریم تولیدلپ تاپ ایرانی با قیمت کمتر از 400 هزار تومان را نیز بزودی آغاز کنیم.

  • ۸۸/۱۱/۰۷

نظرات  (۳)

  • محمد انصاری
  • با سلام اگه براتون مغدوره لطف کنید شماره تلفن وآدرس دفتر مدیریت کارخانه ساخت گوشی ایرانی رو بهم ایمیل کنید
    سلام.اگه میشه قیمت گوشی های اسکای و اسنویی را اعلام کنید
    با سلام لطفا اگر می شود خواهشا قیمت گوشی اسنویی را اعلام کنید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">