ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تولید 50 هزار دستگاه تلفن همراه داخلی

| يكشنبه, ۳ تیر ۱۳۸۶، ۰۳:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل کارخانجات مخابرات ایران از راه اندازی اولین خط تولید گوشی تلفن همراه در کشور با ساخت 50 هزار دستگاه تا پایان تیر ماه خبر داد.

مهندس ابراهیم مطلع مدیر عامل کارخانجات مخابرات ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به روند رو به رشد تولید گوشی تلفن همراه در کشور گفت : از دو هفته پیش انتقال دانش فنی، تجهیزات خط تولید و قطعات گوشی تلفن همراه از کشور کره وارد ایران شده است.

وی اضافه کرد: نصب و راه اندازی و آموزش تولید این قطعات هم شروع شده است، البته برخی از قطعاتی که وارد شده هنوز به صورت کامل از گمرک ترخیص نشده و بعد از ترخیص کامل به طور قطع تولید گوشی هم آغاز می شود.

مدیر عامل کارخانجات مخابراتی ایران اظهار داشت: خط تولید گوشی تلفن همراه در حال setup شدن است و پیش بینی ما این است که در همین ماه شاهد اولین خط تولید گوشی تلفن همراه در کشور باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در 6 ماه اول 300 هزار دستگاه تولید گوشی خواهیم داشت. به عبارتی ماهیانه 50 هزار عدد که به نسبت کشش بازار تولید و تعداد گوشی تلفن همراه بعد از این تاریخ با کارشناسی تولید می شوند.

مطلع کیفیت گوشی های تلفن همراه ساخت داخل را قابل رقابت با محصولات خارجی دانست و افزود: این گوشیها چیزی از محصولات خارجی کم نخواهند داشت و حتی قابل رقابت با محصولاتی خارجی موجود در کشور هم خواهند بود.

وی هچنین در ادامه به تولید و ساخت 6 میلیون تجهیزات مخابراتی در کشور اشاره کرد و گفت: در زمینه ساخت شش میلیون تجهیزات مخابراتی بوسلیه شرکتهای داخلی در کشور تاکنون نمونه ها و پایلوت های اولیه آن ساخته شده است.

مدیر عامل کارخانجات مخابرات ایران تاکید کرد: نمونه های این تجهیزات به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت ارتباطات سیار تحویل داده شده و ما منتظر تایید آنها هستیم.

وی افزود: با تایید این دو سازمان تولید انبوه تجهیزات به زودی شروع خواهد شد.

مطللع گفت: مسوولین در این پروژه حمایت لازم را از ما به عمل آورده اند به طوری که تاکنون طبق قرارداد پیش پرداخت اولیه ساخت 6 میلیون تجهیزات مخابراتی یعنی 15 درصد کل قرارداد (168 میلیارد تومان) به طور کامل پرداخت شده و با ادامه تولید بقیه مبالغ پرداخت خواهد شد.

  • ۸۶/۰۴/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">