ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تکلیف بانک اطلاعاتی مشترکان مشخص می‌شود

| شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۸۵، ۰۷:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

سرپرست روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار گفت :نتیجه مطالعات و تحقیقات صورت گرفته به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی مشترکین تلفن همراه طی یک ماه آینده، مشخص خواهد شد.
«عباسعلی ابوالفضلی» در گفت‌و‌گو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بنابر درخواست‌های مکرر مشترکین تلفن همراه مبنی بر ارزیابی ایجاد مرکزی مشابه 118 به منظور ارائه اطلاعات مشترکین تلفن همراه، شرکت مخابرات ایران در سال گذشته طرحی را به این منظور آماده و برای بررسی‌های بیشتر به شرکت ارتباطات سیار ارائه داد.

وی افزود: یک ماه پس از تحویل طرح مذکور از سوی شرکت مخابرات ایران کمیته‌ای جهت بررسی جوانب ایجاد بانک اطلاعاتی مشترکین تلفن همراه در ابعاد مختلف تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: بررسی مبانی حقوقی ایجاد این بانک و اقدامات سایر کشورها در این زمینه و افکارسنجی به صورت محدود از مشترکین تلفن همراه از جمله فعالیت‌های این کمیته است.

ابوالفضلی خاطرنشان کرد: نتایج تحقیقات از سایر کشورها بیانگر عدم وجود چنین بانکی به صورت ملی به دلایل قوانین مدنی آنها بوده و تنها چند اپراتور خصوصی به صورت محدود و برای کاربردهای اقتصادی و تجاری به ایجاد این بانک اطلاعاتی اقدام کرده‌اند.

وی اظهار داشت: به موازات این مطالعات پروژه افکار سنجی از مشترکین نیز تا کنون در 4 استان کشور انجام شده و طبق برنامه، از 6 استان دیگر نیز افکارسنجی صورت خواهد گرفت.

ابوالفضلی تصریح کرد: طی یک ماه آینده و پس از تالیف نتایج این مطالعات، نتیجه نهایی ایجاد بانک اطلاعاتی مشترکین تلفن همراه مشخص و به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی افزود: در صورت تصویب ایجاد این بانک، جزئیات بیشتر در رابطه با چگونگی درخواست اعلام اطلاعات و دریافت آنها مشخص خواهد شد.

  • ۸۵/۰۳/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">